Deel dit artikel
-

LinkedIn: Op weg naar 3 miljard gebruikers

Groter worden dan Facebook, dat is waar LinkedIn naartoe onderweg is. Directeur Jeff Weiner hoopt uiteindelijk iedere werkende mens op aarde op zijn site digitaal te huisvesten. Drie miljard profielen.

LinkedIn moet tegen die tijd zijn uitgegroeid van een digitale Rolodex tot de smeerolie van de wereldeconomie. Die ambitie verwoordde Weiner eerder deze week tijdens een interview op Techcrunch’ Disruptcongres.

De zakelijke profielensite wil van iedereen weten wat hij kan, wil en zoekt en waar de kansen en gaten in de markt liggen. ‘s Werelds eerste ‘economic graph’ zegt hij, verwijzend naar wat Facebook de social graph noemt.

Waar Facebook horizontaal is georiënteerd, kent LinkedIn een verticale oriëntatie. Niet van alles wat, maar één ding heel goed: ondernemers en arbeiders zo goed mogelijk informeren.

De site heeft nu ongeveer een kwart miljard geregistreerde gebruikers. De API wordt gebruikt door honderdduizend ontwikkelaars voor kleine en grotere toepassingen.

Foto: smi23le (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond