Deel dit artikel
-

Livechat vaak niet live

Bijna de helft van ruim honderd websites in een onderzoek van managed live chat provider, LiveChat Pro bleek overdag niet bereikbaar. In veel gevallen stond op de website vermeld dat er geen medewerker online beschikbaar was.  

Van de onderzochte sites is bijna driekwart ’s avonds niet via de live chat bereikbaar, terwijl in het weekend zelfs 88 procent onbereikbaar is.

Ook is de responstijd van live chat op de onderzochte websites gemeten. Gemiddeld duurde het 44 seconden voordat er met een medewerker gechat kon worden. Bij 13 van de 108 onderzochte websites was er zelfs na 5 minuten nog steeds geen respons, ook al was de chatsessie reeds begonnen.

De best presterende branche was de ICT. Bij 65 procent van de ICT bedrijven is de live chat overdag online. Ook waren de responstijden het kortst, gemiddeld 30 seconden. De slechtst presenterende bedrijven waren de financiële dienstverleners. Vier op de vijf dienstverleners kon zijn klanten overdag niet online te woord staan. Opvallend is dat bij de verzekeraars de responstijd erg hoog lag: het duurt gemiddeld 2 minuten en 10 seconden voordat de bezoeker met iemand kan chatten.

Deel dit bericht

3 Reacties

Dirkjan

Jammer dat je niet linkt naar een bron oid want dit zijn dus onderzoeksresultaten van de aanbieder zelf? Ik dacht dat het de bedoeling was dat je bij de webwinkel dat ding makkelijk aan en uit kon zetten, zodat livechat alleen wordt aangeboden op de site als er ook werkelijk iemand aanwezig is. 🙂

Anthony Carter

Dag Dirkjan,

Het onderzoeksrapport kun je hier downloaden: http://www.livechatpro.nl/download-het-onderzoeksrapport/

De functionaliteit die jij noemt (chat widget aan en uit) is met onze dienstverlening te implementeren. De aanwezigheid van deze functionaliteit hangt af van de technologie en de configuratie.

Groet,
Anthony

stefan

Is erg jammer! je kunt zoveel extra conversie genereren met de live-chat

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond