Deel dit artikel
-

LivingSocial Nederland maakt doorstart (update)

LivingSocial maakt een doorstart, maar zonder LivingSocial. Het Nederlandse management zet de lokale marketing activiteiten voort onder de de nieuwe naam Gosharethis.nl. Op donderdag 12 april wordt het nieuwe platform gelanceerd.

Het team van gosharethis bestaat volledig uit oud-werknemers van LivingSocial en zal zich voornamelijk richten op lokale marketing voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Daarnaast zijn wekelijks landelijke promoties op het platform te zien.

In februari kreeg het Nederlandse management van LivingSocial te horen dat de koopjessite zich uit de Nederlandse markt zou terugtrekken. De 39 werknemers hoefden niet meer terug te keren. “De stopzetting van de Nederlandse activiteiten door LivingSocial kwam voor ons een behoorlijke verrassing”, zegt commercieel manager Ties Roodhardt in een persbericht. ”Juist op het moment dat we stevig aan het groeien waren, werden we met deze beslissing uit Amerika geconfronteerd.”

Gosharesthis neemt tien werknemers van LivingSocial over. Die hebben tussentijds nog kunnen teren op de financiële afwikkeling van de Amerikaanse moedermaatschappij.

Volgens Roodhardt biedt de overname ‘ons serviceniveau richting de ondernemer verder te verhogen’. “We willen het toch anders doen,” zegt Roodhardt tegen Emerce. “Bij veel van dit soort sites doe je een actie en hoor je als ondernemer niks meer.”

Het dienstenpakket van gosharethis wordt daarom uitgebreid met ‘duidelijke rapportages’ over het succes van een campagne. Ondernemers krijgen na het inzetten van een promotie niet alleen inzicht in de extra gerealiseerde omzet, maar ontvangen ook informatie over de mate van spreiding via social media en klanttevredenheid.

Gosharethis blijft voorlopig in de Randstad. “Ik sluit niet uit dat we ooit weer naar andere steden gaan kijken, maar we hebben geleerd dat je het niet redt door in een stad twee accountsmanagers neer te zetten.”

De nieuwe site gaat volgende week met een martketingcampagne beginnen. “Volledig online”, belooft Roodhardt.

Deel dit bericht

22 Reacties

mary

Is mijn Living socials bon voor een restaurant nog valide ?

A Spijkers

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met LivingSocial , ook met het beantwoorden van mails. daarom heb ik mij meteen ingeschreven bij Gosharethis en al weer twee vouchers gekocht. Nu heb ik al drie keer een mail gestuurd met een vraaag over mijn account en krijg daar geen antwoord op en krijg nu ook de aanbiedingen niet meer binnen.
Ben benieuwd wanneer ik een keer antwoord krijg.

Tineke

De oude vouchers? Kunnen ze teruggestuurd worden? Geld terug?

Joep

Voor mij helaas een bar slechte ervaring met Living Social. Ik kocht er twee iPad houders. Na betaling werd er slechts één geleverd. Van het bedrijf dat de logistiek verzorgt voor LS hoorde ik dat er minder geleverd was door Vogel dan was afgesproken. Dat kan natuurlijk gebeuren. Ik heb vervolgens Living Social verzocht dan maar het geld voor de niet geleverde houder dan maar terug te storten. Helaas reageert LS hier niet op met als gevolg dat ik nu een advocaat in moet schakelen om mijn geld terug te krijgen. Nooit meer Living (a)Social voor mij.

Ellen

Heb 2 vouchers in December gekocht en van een gebruik gemaakt ,maar nu waar is mijn 2e voucher gebleven?????
Na verschillende e-mails verstuurd te hebben geen reactie ,voor mij dus never ever Living (a)Social meer

Nel Brand

Ik heb ook een deal met livingsocials en krijg op geen enkele manier contact niet via telefoon of mail en de aanbieder is ook niet meer op de plek waar hij zou zijn dus denk dat ik gewoon mijn geld kwijt ben

Natasha

Ik heb 2 vouchers gekocht van ICW Works, en die zijn vervolgens vandaag niet op komen dagen. En ik krijg geen contact meer met LivingSocial. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen nog nu..?

Piet

Gosharethis lijkt inmiddels ook al niet meer te bestaan. Oppassen dus!

Jeroen

@Natasha: Hier exact hetzelde. Meerdere keren is ICW Works (Wim van de Ven) niet op komen dagen. Excuses zoals ziektes en ongelukken en telefonisch niet te bereiken. Ik vrees dat ik mijn geld kwijt ben…

anja

weet iemand waar ik contact mee op kan nemen?

Cootje

Ongelofelijk! Ook bij mij zijn vandaag de mensen van icw works/ klus bedrijf niet op komen dagen. Sowieso al zelf continu achteraan moeten zitten. Wim vd Ven heet de beste man. Niet mee in zee gaan!

Liesje

Ik heb nog een bon van Livingsocial geldig tot 21-09-2012
Het restaurant is definitief gesloten.Hoe krijg ik mijn geld terug.
Onder welke naam is osharethis nu te bereiken.Of zijn we masaal opgelicht

Remco

Volgens mij zijn we allemaal opgelicht. Ik heb de verantwoordelijke personen achter deze onderneming inmiddels achterhaald en ook contact gehad met een oud-werknemer. Laten we samen aangifte doen. Stuur daarom je naam, contactgegevens, een omschrijving van het product/ voucher en de prijs naar remcoderoode@gmail.com. Ik houd jullie op de hoogte van vervolgstappen.

jan

heb in juli 2 vliegengordijnen besteld en ook nooit de voucher ontvangen,ze reageren niet op mail en telefoon.
wel kreeg ik deze week nog een nieuwe aanbieding van ze op mijn mail.deze mail beantwoord,zonder reactie. stelletje oplichters dus.

Wil

Ze zitten in Frankrijk en waarschijnlijk is het een grote strop voor ze als we de fransen duidelijk maken hoe LS eigenlijk opereert. Wie spreekt er goed frans?

Wil

Gosharethis doet ook nogal vreemd: Statutair zitten ze volgens de Alg. Vwdn op het Rokin in Amsterdam en als je contact zoek kun je alleen maar een brief sturen naar
Gosharethis – Outspot
Steenweg 175B
9810 Eke
België
Géén telefoonnummer en geen emailadres. Komt niet betrouwbaar over zo.

Wil

Blijkt nu dat Gosharethis is overgenomen door Outspot.be die zichzelf de grootste in de Benelux noemen met meer dan 1 miljoen leden. Die hebben wel een telefoonnummer 0032.2 880 8755

Johan

Op 9 september van LivingSocial nog een e-mail ontvangen dat de voucher per 9-10-2012 kwam te vervallen. Het restaurant is overgegaan naar een andere eigenaar zodat voucher niet meer te verzilveren is.als je LS belt wordt je doorverbonden en gelijk verbroken. op e-mails wordt niet gereageerd en e-mails naar Gosharethis worden ook niet beantwoord, ik denk dus ook dat we zijn opgelicht.

Saskia

Wij kregen in oktober van Livingsocial notabene bericht dat onze deal, voor erstaurant Pompidou in Amsterdam, begin november zou komen te vervallen. Toen ik wilde reserveren bleek het restaurant definitief gesloten. Krij gen enkele reactie op mijn email om mijn geld terug te vorderen en bij bellen krijg je een bandje dat je wordt doorverbonden, echter……… de lijn wordt onmiddelijk verbroken!!
Weet iemand misschien hoe je je geld kunt terugkrijgen???

anja

Ik heb precies hetzelfde. Living Social is failliet. Heb je nog enige reaktie gekregen? Ik krijg nergens reaktie op, ik heb diverse mails naar verschillende adressen gestuurd. Bellen lukt ook niet.
Grrrrrrrr

Gijsbert

Ook ik heb een aantal vouchers gekocht, waaronder een van een restaurant dat al in maart 2012 failliet of vetrokken is. Ik krijg van LivingSocial wel een herinneringsmail om toch vooral op tijd mijn voucher te besteden.(volgens mij automatisch aangemaakt) Geen reactie op bellen en mail. De site is er nog wel, maar nu alles in het Frans. Ik sluit me aan bij de actie van Remco: remcoderoode@gmail.com

john

Ook ik ben gedupeerd bij Haagse Lente. Wilde zondag voor een lekkere high tea daarheen gaan met mijn twee vouchers: zaak gesloten. Mail naar LS gestuurd, geen antwoord. Balen. Zal me bij Remco aansluiten. remcoderoode@gmail.com

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond