Deel dit artikel
-

L’Oreal begint met programmatic

L’Oreal steekt de tenen in het water met programmatic buying van online display. Televisie en print alleen zijn niet meer goed genoeg om het publiek van het modemerk te bereiken.

In Engeland begint het bedrijf een proef van drie maanden. Die zal voornamelijk in het teken staan van het uitproberen van verschillende soort creatives en het verzamelen van data. In een interview zegt de nieuwe marketingbaas voor Engeland dat hij display meer wil inzetten om de emotionele connectie met haar klanten te zoeken en leggen.

Volgende maand beginnen de eerste campagnes, proeven met programmatic, voor de merken Lancôme, Maybelline en L’Oréal Preference Bronze. Hugh Pile legt de response op de verschillende uitingen vast als een soort nulmeting. Dat moet uiteindelijk de basis zijn van een marketingsysteem dat hij kan opschalen naar meerdere kanalen voor alle merken in zijn portefeuille.

L’Oreal wil het aandeel van de omzet uit digitale kanalen verdubbelen van tien naar twintig procent en hoopt dat met gerichte media-investeringen te bereiken.

Foto: Reginaldo Andrade (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Harry

Dat is ook rijkelijk laat of zie ik dat verkeerd?

Erwin Boogert

Integendeel, spijker op z’n kop.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond