Deel dit artikel
-

‘Maak haast met verzekeringen tegen online fraude’

Het is voor kleine en middelgrote webshops vaak ondoenlijk om specialisten op het gebied van veiligheid en antifraude in dienst te nemen, maar het is wel noodzakelijk dat deze partijen hun veiligheid op orde hebben om online succesvol te kunnen ondernemen. Tot die conclusies komt de expertgroep Veiligheid en Fraude van Shopping2020 in haar eindrapport.

Door de globalisering en stijging van het aantal online kopers neemt de omvang van onveiligheid en fraude op internet toe. Om in 2020 de online fraudedreigingen te verlagen en de veiligheid te verhogen, is het volgens de experts zaak de digitale weerbaarheid van consumenten, ondernemers en medewerkers te vergroten. Als het aankomt op beveiligingsgevaren zoals identiteitsfraude, phishing en andere frauduleuze middelen, kan veel narigheid in de kiem gesmoord worden met voorlichting.

Grote bedrijven kunnen zich al verzekeren tegen cyberrisico’s. Voor kleine ondernemers zijn verzekeringen tegen online fraude in ontwikkeling. Iets dat naar verwachting van de expertgroep ook voor de consument beschikbaar zal worden.

De experts roepen belangenvereniging Thuiswinkel.org op om te faciliteren door middel van een handreiking voor veilig online ondernemen, waarin de belangrijkste maatregelen voor online veiligheid en het voorkomen van fraude concreet worden gemaakt. Help de branche te groeien van ‘onbewust onbekwaam’ naar ‘bewust bekwaam’.

Het gehele rapport van de expertgroep Veiligheid en Fraude van Shopping2020 is voor iedereen gratis te downloaden.

Deel dit bericht

1 Reactie

C. Valli

Verzekeren heeft totaal geen zin, de waarde van Data is niet te bepalen. Hierdoor kan er nooit een vergoeding uitbetaald worden, behalve als je zelf kan aangeven dit is mijn data waard.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond