Deel dit artikel
-

Macintosh Retail: 43 miljoen online omzet

De eigenaar van winkelformules als Kwantum, Dolcis, Manfield en Scapino boekte afgelopen jaar een online omzet van 43 miljoen euro. Goed zes procent van de verkopen komt uit digitale handel. Te weinig, vindt de leiding.

Vanochtend publiceerde Macintosh Retail Groep de financiële cijfers over het afgelopen jaar. Het resultaat was een verlies van 12,1 miljoen euro. De omzet daalde met acht procent tot 822 miljoen euro.

De online omzet steeg procentueel redelijk veel, maar die plus van vijf miljoen staat niet in verhouding tot de daling van ruim zeventig miljoen euro van het verkooptotaal via alle kanalen. De directie: “Omzetgroei is onze belangrijkste prioriteit voor 2014, ondanks dat naar verwachting opnieuw sprake zal zijn van dalende bezoekersaantallen aan fysieke winkelstraten in alle landen waar Macintosh actief is.”

De tactief klinkt: “Voor alle formats van Fashion in Nederland geldt dat aantrekkelijkere assortimenten en een betere voorraadbeschikbaarheid, in combinatie met aansprekende marketing, moeten leiden tot meer verkopen in een blijvend moeilijke markt. Een hogere absolute marge is ook een duidelijk aandachtspunt, onder meer door een gedifferentieerder prijs- en actiebeleid en een snellere cross channel doorverkoop van voorraden via alternatieve verkoopkanalen.”

Macintosh sloot afgelopen jaar elf modewinkels in Nederland. Dit jaar gaan er naar verwachting twintig dicht. In Engeland opent het bedrijf dertig nieuwe zaken.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Te weinig online omzet? Makkelijke conclusie, maar dat roept men al jaren in Maastricht en er gebeurt te weinig. Geen enkele formule is duidelijk omni-channel neergezet. Dat aandeelhouders dit blijven slikken is mij totaal onduidelijk. Er is geen duidelijke visie of men heeft de executiekracht niet in huis.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond