Magere Europese groei mediabureau Havas

Mediabureau Havas ziet de omzet in Europa met nog geen twee procent groeien, terwijl dat in Azië bijna vijftig procent is.

De tegenvallende groei op de Europese markt komt vooral door de negatieve resultaten in Spanje en Portugal. Adverteerders daar houden de hand op de knip als gevolg van de gevolgen van de recessie. Ook in Engeland boekt het bedrijf een omzetdaling, zij het een mage: 0,2 procent. Frankrijk daarentegen groeit zes procent.

Vanochtend publiceerde het bedrijf, dat ook in Nederland is vertegenwoordigt, zijn financiële resultaten over het eerste kwartaal van dit jaar.

Daaruit blijkt dat de rem staat op mediabestedingen in Europa, maar dat Amerika en Azië behoorlijk doorgroeien. Amerika groeide met negen procent, Azië met 46 procent.

Het mediabureau zegt dat digitale kanalen tegenwoordig een centrale rol spelen in campagnes van klanten. Over de specifieke resultaten met online activiteiten meldt het van oorsprong Franse bureau niets.

Het aandeel Havas noteerde aan het begin van de middag een plus van een klein procent.

Foto: Associated Fabrication (cc)

Reactie plaatsen