Deel dit artikel
-

Marketeers gaan weer meer doen met e-mail

E-mailmarketeers zijn, met een gemiddeld cijfer van 7.7, zeer tevreden over e-mail als marketingkanaal. 57 procent van de marketeers zegt in 2012 meer te gaan investeren in e-mailmarketing. Dat stelt de E-mail Benchmark van E-Village.

B2C doet het qua open ratio (het aantal keren dat een mail wordt geopend) beter dan B2B. De gemiddelde open ratio ligt bij B2C met 28,5 procent Zo’n tien procent hoger.

Vrijwel alle marketeers zeggen (download) de clicks in mailcampagnes te meten. Vorig jaar was dat nog tachtig procent.

De gemiddelde CTO (het aantal unieke mensen dat in een mail heeft geklikt) is gestegen van 21 naar 26 procent, de CTR (Click Through Rate) daalde echter.

Over de dag gezien worden rond 01.00 uur, 10.00 uur en 17.00 uur de meeste e-mailings verzonden. Tussen 06.00 uur en 10.00 uur en tussen 15.00 uur en 19.00 uur worden de meeste e-mailings geopend. Dat gebeurt met name op donderdag en met name vrijdag. Op vrijdag worden doorgaans de meeste e-mailings verstuurd.

45 procent van de ondervraagde marketeers heeft nog geen duidelijk beschreven e-mailmarketingstrategie. Wel is dit een verbetering van 3 procent ten opzichte van vorig jaar.

In vergelijking met vorig jaar is de inzet van sociale media de meest opvallende uitdaging onder marketeers. Daarna volgt het optimaliseren van content voor mobiele telefoons en tablets.

Deel dit bericht

2 Reacties

P. Peters

E-mail marketeers geloven in e-mail marketing.
Dat is hetzelfde als vragen aan WC-eend of ze WC-eend zouden adviseren.

Bart Hoogenraad

Toch jammer om te moeten constateren dat 45% geen duidelijke e-mailmarketingstrategie heeft.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond