Deel dit artikel
-

Marketing & communicatie medewerkers verwachten loonsverhoging

Het gemiddeld bruto uurloon in de marketing & communicatie sector bleef in 2014 gelijk. Medewerkers verdienden gemiddeld 15,00 euro per uur. Dit blijkt uit de Loonwijzer/Monsterboard Wage Index, een rapport dat inzicht geeft in loonontwikkelingen in Nederland.

Maar liefst 82 procent van de medewerkers verwacht in 2015 een loonsverhoging, terwijl bijna de helft (46 procent) van de medewerkers tevreden is met zijn loon. In beide gevallen is dit meer dan in alle andere sectoren. Het aantal uitgekeerde bonussen steeg in 2014 iets.

De snelste weg naar een hoger salaris is nog altijd een nieuwe baan. Het is dan ook een goed moment om je te oriënteren op nieuwe kansen en de volgende stap in je carrière te zetten, zegt Gian Zandonà, Managing Director bij Monsterboard.nl.

In 2014 bleef het bruto uurloon in marketing & communicatie sector gelijk. In de productiesector daalde het uurloon met -3,7 procent het meest terwijl het uurloon in de horeca met 2,9 procent het meest steeg. Met een gemiddeld bruto uurloon van 15,00 euro ligt het uurloon 60 cent hoger dan gemiddeld.

Loonwijzer/Monsterboard Wage Index20132014% verschil
Agrarische sector€ 12,80€ 13,102.3%
Bouw en techniek€ 14,90€ 14,40-3.4%
Onderwijs€ 16,40€ 16,500.6%
Financiële sector€ 15,20€ 14,80-2.6%
Gezondheidszorg€ 14,40€ 14,400.0%
Horeca & toerisme€ 10,40€ 10,702.9%
IT & Telecom€ 15,10€ 14,70-2.6%
Juridische sector€ 14,90€ 14,40-3.4%
Marketing & communicatie€ 15,00€ 15,000.0%
Productiesector€ 16,30€ 15,70-3.7%
Transport & logistiek€ 13,30€ 13,300.0%
Totaal € 14,60€ 14,40-1.4%

Tabel 1 Gemiddeld bruto uurloon per sector

Volgens de Loonwijzer/Monsterboard Wage Index verwacht maar liefst 82 procent van de marketing & communicatie medewerkers in 2015 een loonsverhoging. Dit percentage verdubbelde ten opzichte van 2013.

In geen enkele andere sector is deze verwachting hoger. Tegelijkertijd waren medewerkers in de marketing & communicatie sector het meest tevreden met hun loon. Bijna de helft (46 procent) is tevreden met hun loon. Wel is een kwart van de medewerkers onzeker over het loon in 2015, dit is gelijk gebleven ten opzichte van 2013.

Het aantal uitgekeerde eindejaar bonussen steeg in de marketing & communicatie sector van 3 naar 6 procent. Ook de 13e maand wordt vaker uitgekeerd. In 2014 ontving 10 procent van de medewerkers een 13e dertiende maand, tegenover 0 procent in 2013. Het aantal winstuitkeringen bleef gelijk met 3 procent. Overige bonussen zijn nagenoeg gelijk gebleven en werden in 2014 ontvangen door 7 procent van de medewerkers.

De Loonwijzer/Monsterboard Wage Index is het resultaat van de jarenlange relatie tussen Monsterboard en Loonwijzer en hun gezamenlijke behoefte aan een transparante arbeidsmarkt. Loonwijzer is een onafhankelijke non-profit organisatie die data over lonen in meer dan tachtig landen onderzoekt en vergelijkt. Monsterboard is marktleider in het succesvol verbinden van mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent. Samen geloven beide partijen dat deze Index meer openheid creëert in ‘de wereld van werk’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond