Deel dit artikel
-

‘Marketing moet verdwijnen’

“Als je marketinguitingen ziet, dan gaat het al niet goed”, zegt de Franse serie-ondernemer Gilles Babinet tijdens het Europese IAB-congres Interact.

Babinet richtte meerdere online bedrijven op en trad als adviseur van de Franse overheid rondom digitale zaken. Daarnaast werkte hij met eurocommissaris Neelie Kroes in Brussel.

Vanochtend tijdens een presentatie op het Interact-congres, dat aan de voet van de Brandenburger Tor in Berlijn plaatsvindt, gaf hij zijn toekomstvisie voor online marketeers.

“Marketing moet verdwijnen. Je doet het als merk pas goed als je service biedt. De toekomst van het vak draait om KPI’s, data, dashboards, context en lerende machines.”

De ondernemer merkt in de praktijk nog te vaak dat marketingdirecteuren hun digitale marketingbudgetten niet terugverdienen. “Zelfs bij de CMO die ik laatst sprak, goed voor een budget van twee miljard, is de ROI niet hoger dan dertig procent. En dat is eerder regel dan uitzondering.”

“Data wordt in de toekomst de driver van alle marketingactiviteiten. Anders dan in het verleden zijn we nu in staat meerdere databronnen naast elkaar te leggen, patronen te herkennen en op basis daarvan zelfs al voorspellingen over de toekomst te doen.”

Foto: JD Hancock (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond