Deel dit artikel
-

Marketingprijzen naar 3D Hubs, DyeCoo en Rijksmuseum

3D Hubs, DyeCoo en het Rijksmuseum hebben gisteren de Dutch Marketing Awards in ontvangst genomen, een initiatief van NIMA en Adfo Groep ondersteund door PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.

De finalisten voor een Dutch Marketing Award in de categorie Marketing Launch waren  Hellofresh, Blendle en 3D Hubs. 3D Hubs kreeg de prijs omdat brand engagement de sleutel is in de marketingstrategie van 3D Hubs. Allemaal vanuit de gedachte: 3D-printen is geen dienst, het is een lifestyle.

In de categorie Marketing Next streden DyeCoo, SnappCar en Adyen om de prijs. DyeCoo werd in deze categorie tot winnaar verkozen. ‘De missie van Dyecoo is om substantieel te besparen op waterverkwisting met als doel om schoon water beschikbaar te houden als drinkwater De specifieke innovatie van Dyecoo zorgt maatschappelijk en op het gebied van milieu-impact voor een paradigmaverandering doordat voor het eerst ooit textiel kan worden gekleurd zonder enig gebruik van water of chemicaliën.’ aldus juryvoorzitter Parker Brady. Winnaar DyeCoo ontving de award uit handen van award-sponsor Randstad.

De winnaar in de categorie Marketing Company werd het Rijksmuseum dat het moest opnemen tegen de Bijenkorf en Vlisco. Binnen een jaar na de opening heeft het Rijksmuseum 2,8 miljoen bezoekers ontvangen en dat succes is voor een groot deel te danken aan een consistent marketingbeleid.

De zes beste marketing studenten van de universiteiten Amsterdam, Groningen, Maastricht, Rotterdam en Tilburg gingen de strijd met elkaar aan. Mariska Verstappen (Groningen, MARUG), overtuigde de jury net iets meer dan  Roelof Hars (Groningen, MARUG), Milou de Sain (Amsterdam, MAA), Wouter Vagevuur (Maastricht, Scope|3MA), Sjoerd Oenema (Rotterdam, MAEUR) en Marlie Joosten (Tilburg, Asset Marketing). Award sponsor Outreach overhandigde in deze categorie de award.

Marco Aarnink (Drukwerkdeal), Vincent van den Boogert (ING), Matthijs Moeken (Jumbo) en Pieter Zwart (Coolblue) waren genomineerd om te worden uitgeroepen tot de beste marketeer van Nederland op dit moment, maar dé lijsttrekker bleek Erik van Engelen, commercieel directeur van Energiebedrijf Eneco. Hij werd benoemd tot Marketeer of the Year 2015.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond