Deel dit artikel
-

Massale promotie webgame Endemol

Om een nieuwe webgame van Edenmol te promoten gaat De BankGiro Loterij flink ‘mailen’. Op vrijdag worden een miljoen emails verstuurd met daarin een link naar de webgame. In een mailing van de BankGiro Loterij aan vier miljoen Nederlanders wordt de game ook onder de aandacht gebracht.

Volgens Endemol is de promotie voor de webgame ‘ongekend groot' voor Nederland. Het spel dat het bedrijf onder de aandacht brengt, is een extensie van de spelshow Voor De Rest Van Je Leven.

Net als in het door RTL 4 uitgezonden televisieprogramma kunnen deelnemers van de webgame een ‘levenslange uitkering' winnen. De hoofdprijs van de gratis webgame is 18.000 euro. De belangrijkste sponsor en medenaamgever van het tv-spelletje is de BankGiro Loterij. Het tv-programma en de online game sluiten aan bij de kernthema's van de loterij: geld, geluk en toeval.

Het tv-programma wordt gepresenteerd door Daan Schuurmans en trok de eerste twee afleveringen op prime time vrijdagavond respectievelijk 659 en 608 duizend kijkers. Het programma is bedacht door Dick de Rijk, ook het brein achter Deal or No Deal.

Crossmediaal
De game is bedacht door Endemol LAB, een in september vorig jaar opgerichte business unit van Endemol. Deze unit houdt zich bezig met het bedenken en opzetten van – meestal – interactieve concepten die aansluiten bij tv-programma's. Voorbeelden zijn websites, chatbots, mobiele games, webgames en digitale magazines.

"De Voor De Rest Van Je Leven webgame is een goed voorbeeld van wat de unit doet," zegt Rob van der Vleugel van Endemol LAB. "Naast televisie willen wij onze klant verder helpen bij het bereiken van marketingdoelstellingen."

Een ander ‘product' van Endemol Lab was de Sinterklaasbot. In november vorig jaar lanceerde Endemol haar eerste chatbot, een sinterklaasbuddy die rijm- en cadeautips geeft. De bot was voor Endemol een testbot. De producent wilde kijken naar het effect van verwijzingen naar de chatbot op televisie en websites.

Deel dit bericht

7 Reacties

Ron

Gaat Endemol een miljoen mensen spammen, is dat wat ik lees? Voor een game-pie? Met een prijssie? Bij een tv-programmaatje? Wat is hier de nieuwswaarde van: dat Endemol het doet of dat er een miljoen mensen voor een prijs van 18 duizend Euro lastig gevallen worden? Hoe komen ze trouwens aan die miljoen mailadressen?

Gino

Ingekocht bij D-Reizen? Die hebben een bestand van zo'n miljoen mail adressen… Kan me niet meer herinneren dat ik aangaf geen mail van derde te willen ontvangen… Weer zo'n kansloze inzet van email marketing. Geen dialoog en al helemaal geen premission based email marketing. Do I need to say more…

rubberen robbie

Ook op het internet is het van belang om woordje voor woordje te lezen!Er staat duidelijk in de kop dat vier miljoen huishoudens een mailing in de post krijgen. FYI de redactie bedoelt hiermee de snail mail. Oud concept maar er zijn nog steeds mensen met een fysieke brievenbus.Tja en hoe zouden ze die 4.000.000 adressen bij elkaar schrapen?

Paul

Misschien eens lezen, gewoon een mailing via de post. Gewoon mailing van bank/giro loterij dus.

Muis

@ Rubbere RobieEr staat duidelijk 4 miljoen postadressen en 1 miljoen emailadressen.Blijft een vreemd verhaal.

Lex

Ze zeiden dat er een miljoen emails verstuurd zouden worden, maar niet of die allemaal naar verschillende adressen gaan… Zo kan ik ook indruk maken op mijn adverteerders :-) Ja, melige bui. Sorry.

Martijn Reintjes

Spammen is tot daar aan toe, maar dit een spel noemen vind ik helemaal ver gaan. Het is eerder een kraslot waarbij de gebruiker totaal geen invloed heeft op de uitkomst omdat de server van te voren al heeft bepaald of je wint of niet (niet dus) zie mijn post op http://www.advergameblog.nl

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond