Deel dit artikel
-

Media Groep Limburg staakt betaalmuur voor themasites

Media Groep Limburg stopt twee maanden na de lancering van het project Perspectief met de vragen van geld voor de toegang tot enkele thema-websites. Nadat er eerder geld toegelegd moest worden op het project, is nu besloten de sites gratis toegankelijk te maken. (meer…)

Deel dit bericht

13 Reacties

Patrick Volders

Fail Pur Sang…..

Marc

Ik neem aan dat die subsidie nu netjes wordt terugbetaald anders zijn er een paar die toch in korte tijd wel heel erg veel geld in hun zak gestoken hebben voor iets waarvoor ieder weldenkend mens (zelfs in Limburg) moet hebben geweten dat dit project kansloos was.

Sjaak P

Waar komt deze subsidie vandaan ? Als het van de belastingbetaler afkomstig is, moet iedere cent terugbetaalt worden. En de verantwoordelijke personen per direct ontslagen worden. Verder moeten er strengere controles plaatsvinden op het verstrekken van subsidie.

Willem

Helemaal met vorige reacties eens: subsidie moet terugbetaald worden! want dit soort experimentjes betaal je maar met je eigen geld en niet op kosten van belastingbetaler. Hopelijk gebeurt dat dan ook echt he? dan krijgen we weer een klein beetje vertrouwen in de politiek. Dat is nl nu dus weer eens flink beschadigd! Er is weer geld weggegooid.

Bob

Iedereen weet inmiddels toch wel dat betalen voor online content niet werkt.

De grootste concerns hebben ermee gefaald maar het lokale suffertje zal het wel even regelen, wat een fail!

Daniël (DealCruiser.nl)

Wat een epic fail dit…..

Voor de mensen met vragen waar de subsidie vandaan komt… Het lijkt er inderdaad op dat dit bij de belastingbetaler vandaan komt. Zie:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media/journalistiek-en-pers/stimuleringsfonds-pers

“De overheid biedt via dit fonds financiële steun aan persorganen.”

Van de Water

Iedereen die nu nog een papieren krant leest, is een fossiel dat het allemaal niet meer zo goed snapt. Tegenwoordig lachen we om Polygoonjournaals. Hahaha, wat een mop, dan zag je één keer in de week een ‘round-up’ van alles wat er die week was gebeurd. Wat een achterlijk zooitje, niet? Nou heren en dames van de dodebomen-mediagroepjes: U bent hedentendage geen haar beter. Net zo achterlijk. Nieuws op de mat als iedereen het al lang en breed weet. En dáár nog voor betalen ook? Je moet toch echt wel een steek los hebben om daar in te geloven.

sjaaks ex

Op tweakers.net wijt MGL marketing manager Marc Stoffelen het falen van de betaalmuur aan de internetter. “Die wil niet betalen voor content”

Met zo’n marketing manager komt MGL er wel. Product geflopt = klant zijn schuld.

Maar toch fijn dat nu eens proefondervindelijk is vastgesteld dat “de internetter” niet deugt, daar hebben we graag een paar ton voor over.

Ludo

Ik moet voor m’n werk dagelijks de online MGL-kranten doornemen (helaas) en laat ik nou nog nooit gehoord hebben van dit prachtige digitale initiatief.
Dit had natuurlijk helemaal geheim moeten blijven tot de hele subsidie binnen was. Stoffermans loopt vast z’n bonus mis nu het alsnog is uitgelekt.

hans

Natuurlijk, ook ik kijk er niet van op, maar welk model werkt dan wel? Media bedrijven zoeken zich suf, maar weinig partijen hebben wel het juiste antwoord. Consumenten zijn bereid om te onderhandelen met uitgevers in ruil voor relevante content, ze betalen niet met geld, maar hebben iets veel waardevoller te bieden, informatie over wie ze zijn zodat je ook nog relevanter met ze kunt communiceren.

Hoe dit spel werkt, daar hebben we heel wat jaren mee gestoeid, wij delen graag onze kennis, ook veel constructiever toch!

eddie

Sjonge jonge, experimenteren met betaalde content en je dan focussen op de betaling en teleurgesteld zijn in klanten die niet willen betalen. Die dus niet willen betalen voor content die ze niet willen! Of voor content die ze overal gratis en voor niets kunnen lezen.
Hieronder een teaser waarmee de ‘internetters’ over de streep zouden moeten worden getrokken:

……Limburg niet fashionable? Natuurlijk wel! Hoe, wat en waar dan? Dat kun je zien bij Mode en Beauty. Wil je de ins en outs kennen van de Limburgse fashionscene? Ontdekken waar je lekker kunt shoppen in winkeltjes die jij nog niet kende? Hip én green door het leven gaan? Of gewoon op de hoogte blijven van trends, tips en trucs voor een mooi leven? Dan zit je hier goed! Zo geeft Imke Emons, hair & make-up artist van onder andere Holiday on Ice, je de ins en outs van cosmetica. Geeft mode & interieur-ontwerpster Joyce Paijens praktische tips voor personal branding en blogt Branko Popovic, onder andere initiatiefnemer van de FashionClash over de modewereld.Het interesseprofiel Mode en Beauty maakt deel uit van het Digitale Limburgse Media Pakket ……..

Lijkt me toch logisch dat je als Limburgse internetter wel drie keer nadenkt voordat je gaat betalen.

Dat er subsidie wordt gegeven voor een experiment is nuttig en kan waardevol zijn. Wat hier overduidelijk ontbreekt is een visie over waardevolle content. Bij de aanvrager en bij de subsidieverstrekker Wij, internetters, zijn toch niet gek?

Elisabeth Bertrand

Ik zie niets in een betaal muur voor onze content ook al is deze gesegmenteerd. Voor een periodieke tablet magazine weer wel.

Matthijs Geerlings

Ik vraag me af hoe de MGL op het getal van 20.000 betalende abonnees kwam…

@Elisabeth Betalen voor een magazine app op een tablet zie ik dat wel gebeuren, maar voor de content zelf zou ik geen geld gaan vragen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond