Deel dit artikel
-

Meer consumentenklachten over problemen met webwinkels

De consument weet de weg naar de Consumentenautoriteit steeds beter te vinden wanneer hij een klacht heeft over een webwinkel of een online aankoop. Deze instantie krijgt steeds meer meldingen binnen in deze categorie. (meer…)

Deel dit bericht

19 Reacties

webwinkel Kindergoed Achterberg houdt zich niet aan de wet

Ik stuurde een artikel terug naar de webwinkel van Kindergoed Achterberg en kreeg te horen dat je voor artikelen gekocht in de opruiming alleen een tegoedbon kreeg. ik wees de webwinkel dus op artikel 46d boek 7 Burgerlijk wetboek maar kreeg te horen dat ze wel wachtte op het vonnis van de rechter!! Ik accepteerde de tegoedbon dus maar en bestelde er een jurk voor die ik na ruim een week nog steeds niet ontvangen had. Ik heb nu dus helemaal niks. Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer.nl maar die kunnen pas wat meer doen bij meerdere klachten. Ik roep iedereen op die hetzelfde probleem heeft bij of voornoemde webwinkel of een andere webwinkel een klacht in te dienen bij Consuwijzer.nl

Bergamin

Ook mijn ervaring is dat webwinkels maling hebben aan de wet- en regelgeving inzake consumentenrecht. Ik kocht bij WLAN shop in Hilversum een set Devolo’s (om internetverbinding te maken via het stopcontact). In de bijgeleverde documentatie geeft de fabrikant 3 jaar garantie via de leverancier. Toen er eentje na twee jaar door kortsluiting ‘plofte’ verwees WLAN shop naar hun eigen garantiebepalingen, te weten 1 jaar. Ik moest het zelf maar met fabrikant Devolo regelen. Mailen hielp niet en op mijn brief met verwijzing naar het consumentenrecht kreeg ik geen reactie. Pas toen een jurist via de Consumentenbond een brief schreef, kon het wel worden opgelost. Maar de directeur van WLAN shop heeft laten weten dat hij nooit meer zaken met me wil doen. Daar hoeft hij echt niet bang voor te zijn!

Ingrid

Ook ik wacht al een maand op een aantal orders bij Kindergoed Achterberg. Na veelvuldig geprobeerd om contact te krijgen via email en telefoon nog steeds niet gelukt. Tot 3 weken geleden nog wel contact gehad maar nu wordt er nergens meer op gereageerd!

barbara

ik wacht nog steeds op een terugstorting! ze reageren niet op mail en de telefoon nemen ze niet op!
Dit loopt al sinds 1/2 december 2011.

v.Steen

Het gaat over de web winkels : koffiewarenhuis.nl en Cookbox.nl
Ik heb daar 20-1-2012 een Isomac Marevic espressomachine gekocht vanaf dar 1 ben ik bezig om mijn recht te halen. deze machine werkt niet zoals moet. steeds krijg ik de opmerkking u gebruikt te veel koffie!!! ook als ik er geen koffie gebruik geeft hij het zelfde probleem en wel de koffie en stoom spuiten uit de houder, en je krijg van die domme opmerllingen kom maar even naar Kampen dan kan ik het u voordoen is niet nodig want bij 3 verschillende familieleden spuit de koffie eruit. ADVIES !!!!! KOOP NIET BIJ DEZE BOVEN GENOEMDE WEB WINKELS , HET IS VRAGEN OM PROBLEMEN.

Perry

Had een tablet gekocht bij sprintshop.nl. Het ding ging helaas steeds trager werken en toen wilde ik contact met ze op gaan nemen. Toen begonnen de problemen. Er staat wel een telefoonnummer op de website, maar deze is niet aangesloten. Op emails wordt niet gereageerd. Ik heb vervolgens het tablet terug gestuurd. Na aandringen werd er beloofd dat ik mijn geld zou terug krijgen. Dit geld heb ik echter nooit gekregen.. Ik ben dus mijn tablet en mijn geld kwijt. Contact opnemen met deze club lukt niet.. ADVIES: KOOP NIET BIJ SPRINTSHOP , HET IS VRAGEN OM PROBLEMEN!

prins

Ik heb dr Dre gekocht bij ze. Tel.nr blijkt niet te werken en op mails wordt niet gereageerd. Geld hebben ze wel. Ze zitten in Rijswijk, ga wel die kant op. Ben achter de naam van de eigenaar. Ik wil of mijn geld terug of mijn spullen hebben. Simpel, Wil niet worden opgelicht.

prins

sprintshop.nl

Eigenaar S. Belhaj Ben Aid
Administratieve contactpersooninfo@biedmeer.nl
Registrar Virtual Registrar
Dokter van Deenweg 14
8025BE ZWOLLE
Nederland

Dit is de persoon die heeft geregistreerd. Zit dus in Zwolle. MMMM Biedmeer.nl heeft er dus ook mee te maken

koning

Hey gast zeg me wanneer je er naar toe gaat kom ik gelijk met je mee! Ik had dinsdag ook Beats bij ze besteld en “Voor 22:30 besteld de volgende dag in huis!” MY ASS!! ik wacht nu al 3 dagen en heb nog niks gekregen.. Het is wat je zegt of mijn geld of mijn spullen.

diana

ik heb ook iets besteld bij sprintshop en we moeten allemaal aangifte gaan doen bij politie dan pas kunnen ze stappen gaan ondernemen tegen deze webwinkel en ze kunnen dan de rekeningnr van eigenaar blokkeren en wij meer kans hebben om ons geld terug te krijgen

prisn

Tja, ik heb ze inmiddels ontvangen, maar werken naar behoren nee. Het is volgens mij gewoon fake, hij geeft aan een kant geluid, de andere kant doet niets. Weggegooid geld, dus

koning

Inmiddels ook mijn producten ontvangen.. ik had Beats oordopjes met control talk besteld waarvan de control talk het niet eens doet. Zwaar FAKE! en heb ook een 2e hands iphone case ontvangen die niet in een doos zat maar gewoon los kwam.. Triest dit

Ilke

Ik heb op 24-11-2012 een bestelling geplaatst bij Babywalz.nl, die ik binnen een paar dagen volledig (bijna €200,-) heb betaald (ipv de verplichte aanbetaling van €75,00). Dat had ik nooit moeten doen, want ik heb nog helemaal niets ontvangen. Eerst zeiden ze dat de betaling niet kon worden verwerkt omdat de boekhouding niet bereikbaar was en sinds een week of 6 hoor ik dat het pakketje elk moment binnen kan komen. Maar de levering schriftelijk bevestigen durven ze niet aan.
Ze geven de schuld aan PostNL, maar die hebben alleen een pakketzegelcode ontvangen, maar nog geen fysiek pakket. Nu gebruikt Babywalz de feestdagen als smoes… Het vervelende is dat ik inmiddels op het punt sta te bevallen en er een buikgipsafdruk bij de levering zit, waar ik al 7 weken op wacht… Ik wil graag een afdruk van mijn zwangere buik maken, dat is zo’n een mooie herinnering. Maar als ik de bestelling annuleer, krijg ik mijn geld niet terug (ik las nl ook vele klachten op internet over dat ze het geld niet terugbetalen). Verder zit er ook een wieg bij, waar mijn dochtertje in moet slapen als ze geboren wordt. Het wordt nu heel vervelend dat de spullen maar niet binnenkomen.
Elke keer als ik hen bel zijn ze eerst heel vriendelijk, maar als ze mijn klachten horen en er niet meer uit komen, gooien ze de hoorn erop. Als ik dan weer terugbel, dan weet niemand wie ik aan de telefoon heb gehad, terwijl ze elk gesprek registereren in hun systeem. Ik word al 7 weken aan het lijntje gehouden, heb intussen wel 10 keer gebeld. De klachtenmailtjes en verzoeken om teruggebeld te worden, heeft nog niemand op gereageerd.
Ik zie heel veel klachten over en problemen met Babywalz op internet, ik ben dus niet de enige… Ik vind ongelooflijk dat dit soort bedrijven bestaansrecht kunnen hebben, die op deze manier met hun klanten omgaan. Ik zou bijna willen zeggen, oplichters.
Hiermee wil ik ook een oproep doen aan iedereen met een klacht of een probleem over Babywalz, dit te melden aan tv-programma’s “Kassa” en “Radar”. Ze nemen dit heel serieus en gaan aandacht besteden aan dit onderwerp. Graag jullie verhalen sturen aan de redacties van beide programma’s, zodat dit soort bedrijven geen slachtoffers meer mogen maken. Alvast dank!

John

Heb een artikel gekocht (en betaald) bij het bootonderdelenhuis.nl. Het artikel zou op voorraad zijn. Toen het na een week nog niet as aangekomen, heb ik een mailtje gestuurd. Kreeg een mailtje terug dat het net die dag verstuurd was. (hoezo toevallig?). Volgende dag pakketje ontvangen, maar met een artikel wat ik niet heb besteld. Mailtje gesturrd dat ik het verkeerde artikel had ontvangen. Geen bericht terug. Het verkeerde artikel retour gezonden (6,75euro kosten). Na een paar dagen nog maar eens een mailtje verstuurd, en ik kreeg zelfs een mailtje terug met de mededeling dat mijn mailtjes in de spam terecht waren gekomen, wat een k… smoes! Maar ze zouden direkt contact met mij opnemen. Mooi niet dus. Zit nu dus met een strop van de kosten van het bestelde artikel met verzendkosten, en de verzendkosten voor het retourneren van het verkeerde artikel.

Makkelijk geld verdienen zo! Ik ga ook maar een webshop beginnen

Hans van der Jagt

Ik kocht inktpatronen voor mijn HP printer – bij Pixmania (dacht ik). Graag wilde ik patronen die dubbel gevuld zijn, tenslotte zit er meestal maar weinig inkt in die patronen – bovendien was de prijs dan ook zeer gunstig. Bestellen en ….. gewoon gevulde patronen voor bijna de dubbele prijs gekregen (in vergelijking met bv. de Marskramer hier om de hoek). De bijgevoegde rekening was van Pixmania en vermelde wel dat de patronen zgn. geleverd zouden worden door IPERprice (volgens mij ook van Pixmania) en ja – dat bleek ook met kleinere letters te staan onder de grote foto’s op de Internetbladzijde van Pixmania. Gevolg: 2 x te dure patronen en geen plek om te klagen (Pixmania maar verwijzen naar IPERprice(?) en die nooit antwoorden. Ook Pixmania melde mij dat ze geen antwoord kregen van IPERprice. Wel dus mij een rekening sturen, niet ingaan op de klachten en de website niet veranderen.
Dus: twee keer teveel betaald, daarbij nog verzendkosten en geen plek om te reclameren. Nou, ik spug dubbel op Pixmania!

Peter van Duijnhoven

Heb eigelijk hetzelfde probleem als hans.
Dit lijkt dus structureel
Via pixmania bij Iperprice een toetsenboard besteld.
Ontvang een niet door mij besteld italiaans en gebruikt toetsenboard.
Vervolgens wordt retourname gewijgerd tot 5 mails toe.
Pas na het plaatsen van klachten op websites, begint pixmania iets te doen. Maar na meer dan een maand na retoursturen en diverse mails heb ik nog steeds geen reactie of geld terug.
Doe geen zaken met IPERprice. Deze mensen proberen u op te lichten.
Klacht Pixmania, klacht Iperprice, opgelicht Iperprice,

José Franken

Problemen met MAZ Beautyland.
Ik zit al een aantal weken met een Vapozone die geleverd is voor mijn schoonheidssalon, maar die ik niet gebruiken kan vanwege een onderstel dat niet in elkaar past.
Maz Beautyland adviseerde mij dat ik zelf maar moest gaan schuren. Ik heb dit twee avonden gedaan en nog paste het niet in elkaar.Het apparaat heeft mij 422 euro gekost, veel stress, beloftes die niet nagekomen zijn en weer zit ik een middag voor niets te wachten op een monteur die zou komen…………. Ik ben inmiddels ten einde raad. Zo’n duur apparaat! Doe geen zaken met MAZ Beautyland.

Buelens

Veluxraam bij Mijndaglicht vooruitbetaald. Geleverd op 29 october. Bij controle bleek de ruit stuk. Heb onmiddellijk Mijndaglicht.nl en alle vervoerders verwittigd. Mijndaglicht reageert niet; leest zelfs mijn rappel-mails blijkbaar niet… De ruit staat nog steeds waar de vervoerder ze geplaatst heeft, en in de originele verpakking. We zijn nu zes weken later…

Theo

Ik heb op 27/11/2016 een order geplaatst en direct betaald bij http://www.euactie.nl.
Tot heden heb ik niets ontvangen en geen reactie gekregen op mijn herhaaldelijke mail oproepen,
een telefoonnummer staat nergens vermeld. Ik ben gewoon opgelicht!
Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond