Deel dit artikel
-

Meer Nederlandse zaken sluiten aan op Alibaba

Een groeiend aantal grote bedrijven uit de Benelux sluit zich aan op Alibaba om te kunnen verkopen naar China.

Dat vertelde Beneluxbaas Roland Palmer van tijdens het Retail & Brands Festival, zo bericht Retail News.

De voormalig topman van Blokker kon met grote namen schermen. Daaronder: Albert Heijn, Bolletje, Nutrilon, G-Star, Unilever en Ekoplaza. Zijn zijn aangesloten op Tmall. Dat is de b2c-marktplaats waar Chinese en buitenlandse bedrijven direct aan de Chinese consument kunnen verkopen.

Palmer omschrijft Tmall als een geavanceerd verkopersplatform, op onderdelen zelfs veel verder doorontwikkeld dan veel westerse platformen. Een belangrijke reden daarvan is dat Alibaba, het moederbedrijf, systemen heeft om consumenten niet enkel tijdens het winkelen te kunnen tracken, maar ook daarvoor en daarna op andere mediakanalen van Alibaba. Dat levert aangesloten bedrijven bergen aan inzicht in klantgedrag en -intentie.

Een andere, niet onbelangrijke, reden voor westerse bedrijven om met Alibaba in zee te gaan: meer omzet. Met welke cijfers dat doel wordt gerealiseerd, houdt Palmer voor zich. In ieder geval genoeg om de interesse van grote retailnamen op te wekken.

Alibaba opende afgelopen voorjaar een kantoor in Amsterdam. Van daar uit warmt het de Nederlandse en Belgische retail op zich aan te sluiten op Tmall.

Foto: hinglish notes (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond