Deel dit artikel
-

Meer postpaid klanten voor T-Mobile, maar omzet daalt

T-Mobile Nederland noteerde in het eerste kwartaal meer vaste abonnementen, maar de omzet daalde met 6,4 procent naar 324 miljoen euro.

Het aantal postpaid klanten steeg in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2015 met 78.000 naar 2,83 miljoen. Per saldo schoot T-Mobile echter niet heel veel op. Door de daling van het aantal prepaid-klanten, bleef het totaal aantal klanten van T-Mobile het afgelopen kwartaal stabiel tot licht dalend.

Het aantal contractklanten (postaid) van dochter BEN groeide in het eerste kwartaal voor het vierde kwartaal op rij. In navolging van T-Mobile introduceerde BEN in februari van dit jaar de keuzemogelijkheid voor 4G bij alle internetbundels.

T-Mobile Nederland meldt geen winstcijfers, die maken onderdeel uit van de Duitse moedermaatschappij. In heel Europa verloor T-Mobile overigens ruim een half miljoen klanten.

De kosten nemen intussen steeds meer toe. Het gebruik van data over het netwerk van T-Mobile Nederland nam het afgelopen jaar toe met 63 procent. Het percentage Non-voice omzet per klant steeg in vergelijking met het zelfde kwartaal in 2015 van 54 procent tot 61 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond