Deel dit artikel
-

Meer reclame op Google Maps

De vaste en mobiele versie van Google Maps gaan meer reclame vertonen. De inhoud van de zoekopdracht op de landkaart bepaalt (ook hier) reclames worden getoond.

Een kleine vernieuwing aan de interface van Google Maps maakt het voor het zoekbedrijf mogelijk om meer reclame te vertonen op Maps.

Wie een zoekopdracht invoert, krijgt sinds kort een uitgerold lijstje te zien verwijzingen naar bedrijven in de buurt. De bovenste positie in dat lijstje is een commerciële plaats. Anders gezegd: bedrijven die adverteren in AdWords kunnen daar hun boodschap laten zien.

Dit is een van de techniek van het zoekbedrijf om meer MKB’ers te verleiden om reclameruimte te kopen. Enkele weken geleden ging de dienst ‘Google My Business’ van start. Dat is een soort ‘voorlichtingscampagne‘ van het zoekbedrijf waarmee het laat zien met welke middelen bedrijven in het MKB zich zichtbaarder kunnen maken in de zoekwereld waar negentig procent van de Europeanen zich bijna dagelijks in begeeft. Het koppelen van bedrijfsnaam aan een GooglePlus-pagina en de commerciële positie op Maps zijn daar twee voorbeelden van.

Foto: j_lai (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Google zal wel eens al die oude KVK meuk uit hun maps database moeten gooien. Ze dachten even snel de boel te vullen, maar Maps is totaal onbetrouwbaar. Een papieren telefoongids van 4 jaar oud is hws relevanter.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond