Deel dit artikel
-

Merendeel Nederlanders volgt geen merken op sociale netwerken

Van de Nederlanders die actief zijn op een sociaal netwerk, volgt 70 procent geen merk. Bij de 30 procent die wel een of meerdere merken volgt, zijn vooral de sectoren media/ entertainment en mode populair. (meer…)

Deel dit bericht

2 Reacties

Tessa Smits

De meeste merken zijn nog “ouderwets” aan het zenden via social media, tja dan heeft ook niemand zin om je te volgen. Als social media als onderdeel wordt gezien van bijvoorbeeld communitymanagement en men daadwerkelijk oprecht de eindklant wil helpen en van dienst wil zijn, dan wil die consument uw account wellicht heel graag volgen. Verkoopt u bijvoorbeeld “pampers” dan kunt u ook moeders helpen met uw kennis over “huilende baby’s”, “rode billen” en wat nog meer, zonder uw product direct met allemaal promoties te verkopen, laat uw passie voor het product zien en de moeders gaan u niet zien als extra korting kanaal maar als de expert als het gaat over baby’s en daarom koopt ze uw product..
NB: Ik heb geen idee hoe pampers dit doet, heb ik puur gebruikt om een voorbeeld te schetsen (zit zelf meer in de B2B waar deze communityaanpak al meer wordt toegepast).

Gijs Vroom

De vraag is natuurlijk inderdaad of 30% een slechte score is. Hoeveel echte ‘fans’ kan een merk eigenlijk verwachten, wat is ‘goed’?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond