Meterstanden doorgeven

De verwachting is dat door de liberalisering van de energiemarkt in 2004 de online inspanningen van energieleveranciers een belangrijke concurrerende factor worden. Het vaste Emerce-panel, vergezeld door gastcommentator Raijmond Koning, vergelijkt de sites van Eneco, Essent en Nuon. Onder redactie van Peter Vlam

[1 augustus 2007 - Opmerking van de redactie: via deze pagina kunt u geen meterstanden doorgeven bij uw energieleverancier. Deze pagina bevat enkel een artikel dat beschrijft wat de status was bij energiebedrijven (in maart 2002) over het online door kunnen geven van energiestanden. Wij raden u aan de site van uw energiebedrijf te raadplegen.]

Begin artikel:

www.eneco.nl

Sacha Prins Eneco doet ruwweg drie dingen via haar site: De consument bedienen, de zakelijke klant informeren en mensen proberen warm te krijgen voor groene energie. De consument bedienen behelst een heleboel informatieverschaffing, advies over zuiniger stroomverbruik en over groene energie, actueel nieuws en, het allerbelangrijkst, de klantenservice. Via de klantenservice is het mogelijk om meterstanden door te geven,maar ook om het energieverbruik in te zien en om de voorschotnota’s te verhogen. Dit zijn natuurlijk de uitgelezen toepassingen van de site van een energiebedrijf. Onderschat ook niet de informatieverschaffing, want de liberalisering van de energiemarkt brengt veel nieuwe begrippen maar ook ondoorzichtigheid met zich mee. Voor de zakelijke klant is er voornamelijk informatie beschikbaar, en de mogelijkheid om offertes en brochures aan te vragen. Ik denk dat de liberalisering van de energiemarkt voornamelijk voor de grotere afnemers interessant is, de grotere afnemers krijgen toch meer aandacht van de accountafdeling dan de thuisverbruikers, dus daar is veel meer ruimte voor persoonlijk (al dan niet telefonisch) contact. Het online opgeven van meterstanden, en aanvragen van nieuwsbrieven is voor de groot-zakelijke klant dus niet echt aan de orde.

Peter Maronier Laat ik me beperken tot de punten waarin Eneco zich onderscheidt ten opzichte van de twee andere energiesites. Op de Eneco-site wordt net zoals bij collega Nuon veel aandacht besteed aan hoe energie bespaard kan worden. Persoonlijk heb ik nog niet veel mensen ontmoet die er zo energiebewust mee omgaan als de aanbieders doen vermoeden, maar dat ter zijde. Eneco heeft een aantal berekeningsprogramma’s op de site gezet waarmee de eindgebruiker meer inzicht kan krijgen in de besparingen die te behalen zijn. Het bedrijf is druk doende zijn billing relatie met zijn klant uit te nutten. Zo kan je inloggen op ‘mijn energie’, worden er airmiles gespaard en zijn er een paar interactie mogelijkheden. Leuke site maar vormgeving en interaction design zouden beter kunnen.

Raijmond Koning De informatie op de consumentensite is volledig, maar slecht bereikbaar. De kopjes die samen de navigatie vormen geven de onderliggende informatie niet weer. Jammer, want daardoor zullen vooral onervaren internetgebruikers snel afhaken. Eneco zoekt de dialoog met klanten door een functie als "uw mening telt". Deze vlag dekt de lading niet echt, er staan slechts twee berichtjes van tevreden sitegebruikers. Ook kunnen interactief meterstanden worden doorgegeven. Leuk voor Eneco, maar is er ook voordeel te behalen voor klanten? Jawel, maar dan moeten ze wel goed zoeken. Er is uitleg over de energierekening en de samenstelling daarvan, maar deze functie werkt niet in Internet Explorer 6.0. Gebruikers kunnen reageren door het reactieformulier in te vullen, maar krijgen geen toezegging wanneer er gereageerd zal worden. De FAQ’s (veelgestelde vragen) zijn duidelijk, het zijn er alleen wat weinig. Tot slot de layout (geoptimaliseerd voor een 800×600 schermresolutie) van de site: niet erg uitnodigend. Hier ligt een duidelijke uitdaging voor Eneco.

www.essent.nl

Sacha Prins 1/2 De site van Essent doet ongeveer hetzelfde als die van Eneco, er wordt informatie verschaft en er worden diensten aangeboden aan consumenten en bedrijven (onderverdeeld in MKB en Groot Zakelijk). De informatie behelst ook hier advies over stroomverbruik, Energie Premie en groene stroom. Ook bij Essent gaan ze vrij ver in de informatieverschaffing, ze geven niet alleen advies over de ideale slaapkamertemperatuur, maar ook over matrassen voor mensen met een zwakke rug. Maar Essent doet meer; Naast energielevering bieden ze internet, RTV, milieudiensten en beveiliging aan, voor zowel bedrijven als particulieren. Het bedrijf probeert blijkbaar een zo compleet mogelijk pakket online diensten aan te bieden. Jammer dat de particuliere gebruikers nog steeds via KPN moeten inbellen voor de internetabonnementen (behalve bij @Home natuurlijk), want het stopcontact zou een beter alternatief zijn geweest. Maar ik neem aan dat voor de ‘backbone’ wel het kabelnetwerk van Essent wordt gebruikt. De informatieverschaffing is redelijk ‘belegen’. Voor de zakelijke klanten zijn de diensten uitgebreider. Ook bij Essent geldt dat de Groot Zakelijke klant uitgebreider via de accountafdeling wordt geserviced. De telecom en afvalinzamelings producten zijn behoorlijk uitgebreid en de informatie daarover is duidelijk en uitgebreid. De vormgeving van de site is zeer corporate en de navigatie werkt inzichtelijk. De informatie is soms een beetje erg ‘folderig’ en belegen maar wel helder en compleet. Hier valt weinig op aan te merken.

Peter Maronier Buiten alle zaken die voornoemde energieleveranciers ook aanbieden zijn er niet echt nieuwe zaken te bespeuren op de Essent-site. Stiekem nog wel even gegluurd naar E-balans, een software tool voor groot zakelijke verbruikers om hun gebruik beter te monitoren, leuk idee. Essent biedt ook gratis internetoegang tegen lokaal tarief, beveiligingspakketten en Mr Zapp: een soort interactieve TV gids en video- en game on demand. Men is bij Essent duidelijk bezig om de servicelijnen uit te breiden. Persoonlijk vind ik de vormgeving en interaction design wel lekker, je verdwaalt niet zo snel.

Raijmond Koning Essent heeft een uitstekende internetsite gemaakt. De gebruiker komt binnen op een mooie homepage die duidelijk de informatiestromen weergeeft. De navigatie van de site is erg prettig: afbeeldingen die wanneer de gebruiker er met de muis overheen gaat de naam van de rubriek weergeven. Er zijn interactieve mogelijkheden, zoals het online wijzigen van het maandelijkse voorschotbedrag, wijzigen van manier van betalen en het stellen van vragen. Veel informatie over groene stroom, maar ook over het beperken van energiegebruik. Essent heeft goed geluisterd naar de wensen van de gebruikers. Regelmatig verschijnen er ‘thema-rubrieken’ op de site, bijvoorbeeld ‘lekker wonen’. Hierin informatie over de nachtrust, samenstelling van de slaapkamer, het interieur van het huis en nog veel meer. Een complete site die uitnodigt om te klikken.

www.nuon.nl

Sacha Prins De site is onderverdeeld in particulier en zakelijk gebruik. Bij de particuliere gebruiker is er de keuze uit de online diensten zoals ‘meterstanden doorgeven’, ‘voorschotnota’s’ en het wijzigen van andere persoonlijke gegevens. Er wordt allerhande informatie gegeven over Groene Energie, de liberalisering van de energiemarkt en tips om het stroomverbruik te verminderen. De informatie is erg to-the-point, en niet zo familiair als bij Essent en Eneco. Dat is voor mij een voordeel, want ik heb niet zo’n behoefte aan verhuisadvies of de ideale slaapkamertemperatuur van mijn energieleverancier. Daar waar Essent alleen melding maakt van haar ‘Inhome’ diensten, heeft Nuon een heuse winkel met CV-ketels en andere relevante hardware. Nuon lijkt de beste one-stop-shop via haar site te hebben, en hoewel Essent meer diensten biedt, vind ik de Nuon-site relevanter. Zeker gezien de internet-via-het-stopcontactproeven die ze nu aan het uitvoeren zijn, want dat zou op den duur in een optimale benutting van hun kabelnetwerk moeten resulteren.De zakelijke site bestaat voornamelijk uit informatieverschaffing. Via een verstopt linkje is er een doorverwijzing naar www.nuonbusiness.com waar meer interactie mogelijk lijkt, maar daar wordt verder in de hele site geen melding van gemaakt.De vormgeving en navigatie van de Nuon site zijn eenvoudig maar duidelijk en de informatie is relevant en begrijpelijk.

Peter Maronier De site van Nuon zit boordevol informatie. Zo vol dat door gebrek aan structuur ik in ieder geval meerdere keren snel de weg kwijt was. Geweldig handig is wel het online doorgeven van de meterstanden, nu maar hopen dat hier dadelijk geen aparte accountants verklaring van Andersen voor nodig is om hem ook te verwerken.

Ook ander zaken kunnen vanuit de luie stoel worden geregeld: verhuizing, aanpassing termijnbedrag enzovoort, prima geregeld dus. Strategisch gezien zou je verwachten dat Nuon met het oog op het vrijgeven van de energiemarkt met allerlei handig online diensten zou komen om de huidige billing relatie met hun klanten uit te bouwen en zo concurrenten voor te zijn. Ik kan echter niks spannends vinden op hun site. Al met al wel een lekker zoemende site.

Raijmond Koning De Nuon site ziet er flitsend uit en biedt als enige van de beoordeelde sites de keuze om de informatie zowel Engels- als Nederlandstalig te bekijken. Nuon heeft ook een doelgroepenonderscheid gemaakt.

Het consumentengedeelte ziet er keurig netjes uit. Mooie opmaak (de subnavigatie wel in erg kleine letters) en veel actueel nieuws. Het productoverzicht is beperkt, maar de achterliggende informatie is erg duidelijk beschreven. Voor elk onderdeel zijn ‘tips’ (soms is het er maar één) beschikbaar, maar daar moet je je als consument niet veel van voorstellen: het zijn dooddoeners. Erg netjes is dat Nuon ook doorverwijst naar concurrenten. Waarom ook niet? Levert in ieder geval goodwill op. De site bevat ook wat filmpjes over ‘groene energie’. Handig zou zijn om in plaats van de grootte van het in te laden bestand de gemiddelde downloadtijd neer te zetten.

Zo kan de consument een bewustere keuze maken. De site biedt de mogelijkheid om brochures aan te vragen of te downloaden. Ook de algemene voorwaarden zijn in te zien. Interactief is Nuon haar concurrenten ver vooruit.

Vrijwel alle zaken zijn via internet te regelen of aan te passen. Meterstanden doorgeven, termijnbetalen aanpassen, allemaal uitstekend. Het maakt Nuon de winnaar van deze sitereview.

De vakjury?

Sacha Prins van Veritate Technologies beoordeelt de sites op gebruiksvriendelijkheid. Criteria: logica van de site, navigatie, leesbaarheid, snelheid, vormgeving, actualiteit, functionaliteit.

Peter M. Maronier, president van Net Effect BV, beoordeelt de sites op strategie. Criteria: duidelijkheid over doel van de site, beoordeling op kosten/inkomstenmodel, potentie van het doel/concept, originaliteit.

Raijmond Koning is internetredacteur van de Vereniging Eigen Huis ( www.veh.nl ) De VEH is de grootste consumentenorganisatie voor huidige en toekomstige huiseigenaren en telt ruim 640.000 leden.

Deel dit item

Interessant verhaal. Grote vraag: zijn de oude of nieuwe websites van ENECO Energie getest?

Leuk verhaal, maar toen ik ong. 1 maand geleden bij de Nuon mijn meterstanden via internet wilde doorgeven, was dit niet mogelijk. Toen ik hier melding van maakte dmv een email, was het antwoord ; "het kan ook via de telefoon".

Heb bij Nuon zo'n 2 maanden geleden mijn meterstand doorgegeven via het internet en 1 maand later stond er onaangekondigd toch nog iemand van nuon voor de deur om de meterstand op te nemen. Wat heeft het dan voor zin om je meterstand door te geven via internet ? Ze moeten eerst maar eens zorgen dat ze ook organisatie erachter goed hebben lopen.

Beste Ro, consumenten kunnen jarenlang de meterstandgegevens lager opgeven dan het feitelijk het geval is. Echter, eens in de zoveel tijd wordt (dmv steekproef) de meterstand ook fysiek opgenomen om te bepalen of jij de boel niet jarenlang geflest hebt.

Interssante vergelijking. Ik denk echter, dat er te weinig aandacht wordt besteed aan de echte meerwaarde, die iedere leverancier kan bieden. Dat zou betrekking kunnen hebben op: prijs, services, kwaliteit (groen of grijs), soort groen (wind, bio, enz), garanties, ondersteuning in noodsituaties, informatieverstrekking, subsidies, nevendiensten, snelheid van switchen, geïntegreerde facturen ja of nee, speciale meters, enz. De praktijk leert, dat er een groot verschil bestaat tussen presentatie en resultaat. Meestal zijn deze tegengesteld. Een energiemakelaar vergelijkt de kwaliteiten van leveranciers in de praktijk en organiseert inkoopcombinaties, zodat alle leden van de beste leverancier gebruik kunnen maken. Alle VEH-leden kunnen desgewenst nu reeds switchen in geval men collectief groene stroom inkoopt. Bovendien is dit aanzienlijk goedkoper dan gewone stroom (ca * 100 per jaar). Het opzetten van een inkoopcollectief wordt geheel voor u geregeld, kost weinig en zou nuttiger zijn dan een vergelijking van (ongetwijfeld) fraaie websites van leveranciers. M. Schaareman (directeur EnergyMatch)

http://www.nuon.nl is ok.klik op meterstanden—waar ?geen formalier om in te vullen engeeninstructies op het scherm.Vorig jaar heb ik het ook geprobeert ,toen lukte het ook niet.

Ik zoek me suf naar het kopje meterstanden maar vind het niet

ben reeds twee dagen in de weer om via http://www.essent.nl de meterstanden van electra-gas-en water door te geven.ik kan echter het kopje meterstanden niet vinden.

Mooie verhalen, maar waar kan ik nu mijn meterstanden kwijt ?

geachte eneco leuk gevonden hoor als je het per i-mail opgeeft de meterstand krijg je 135 air miles. waar is het formulier?

Het doorgeven van meterstanden is niet zo makkelijk, jullie moeten betere informatie daarover geven er zijn zoveel mogelijkheden!!

welke onnozele Hans heeft deze site bedacht. Kopje voor doorgeven meterstanden na een halfuur nog niet kunnen ontdekken. Misschien ben ik zelf te onnozel.

Ook na zeker een uur proberen en na een telefoon gesprek met een informatie-desk is het mij niet gelukt de meterstand via internet door te geven. Uiteindelijk toch maar weer de kaart ingevuld en in de brievenbus gedaan. Er is iets helemaal mis met de begrippen contractnummer, klantnummer en kaartnummer.

Ook ik wil alleen even mijn meterstanden doorgeven!Gaat weer nergens over…

Een kloppende administratie en Eneco zijn twee zaken die niet met elkaar samengaan. Ik kreeg vorige week ook de kaart om mijn meterstanden door te geven. Het leek me handiger om dat dus via internet te doen. Direct naar de Eneco site, nummer ingevoerd, krijg ik de melding dat de termijn al verstreken was om mijn meterstanden via internet door te geven (en dat terwijl ik dezelfde dag nog die kaart had ontvangen). Dit is echt slecht! Ik heb de kaart maar gewoon op de bus gedaan.

Volgens de website van Eneco betaalt mijn vrouw 214 euro per maand vastrecht. Zij betaalt echter 227 euro! Nu kan mijn vrouw op de site zelf haar vastrecht aanpassen. Wat als zij nu aanpast naar 220 euro per maand? Gaan wij dan meer of gaan we dan minder betalen?

Ik wil alleen mijn meterstanden doorgeven! het gaat dus kennelijk niet zo makkelijk via internet.

Vandaag een kaart ontvangen voor de jaarlijkse stand van de meters.Op deze kaart staat hoe je dat via internet kunt doen.Vorige jaren lukte dit wel. Nu word je overal het bos ingestuurd met flauwe artikelen.Het gaat dus niet.

Waar staat het meterstanden formulier?

Wat gemakkelijk omde meterstanden door tegeven per e-mail. Niet dus. Doe er eens wat aan.

probeer de meterstanden door te geven, maar dit lukt dus niet!

Het is nu juni 2006, en het lukt nog niet om meterstanden door te gevenvia internet ……….

Het is vandaag 18 juni en ik kan nog steeds geen meterstanden via internet doorgeven hoe kan dit!!!!!!!!

En u stuurt nog steeds kaartjes rond met het dreigende verzoek de meterstanden via Internet door te geven. Hier zijn ze en u ziet maar.25784 en 18400.601151089. Dit het opnamekenmerk. U mag daar wel eens een beter woord voor zoeken.

Misschien is het handig al dit geklaag door te geven aan de desbetreffende energieleverancier (netbeheerder) in plaats van op de Emerce site? :-( Leuk onderzoek trouwens, laat dit een stimulans zijn voor energiebedrijven om continu aan usability studies te doen….

leukt niet. essent./nl/standen wordt niet gevonden.opname kenmerk: 106608712030517030051gas:11604

The sites are far too busy with corporate mumbo jumbo, selling us things that used to be part of public service. Had a teribble experience with Eneco where I was obviously conversing with a computer on the internet and an outsourced call-centre on the other. There was no way to speak to the management to solve my problem. That God for liberalisation…got the hell out of that wasp's next as soon as it was possible.

Wat is dit voor een flauwe kul.Kan bestand niet vinden Heb meer te doen.

Na diverse malen geprobeerd te hebben om de meterstanden via email door te geven kwam ik op deze site terecht en inderdaad het verbaast me nu niet na alle reacties gelezen te hebben dat het mij niet lukt.Toch maar doorbellen dan terwijl ik wel de meterstanden al per kaart opgestuurd hebt.

Het ligt blijkbaar niet aan mij. Na het lezen van de opbeurende reacties ben ik maar gestopt met zoeken.Jammer. Bij de herkansing misschien beter.

Ik kreeg van U een brief met de vraag of ik meer overzicht wou hebben over mijn energie vragen.Heb dus de site http://www.essent.nl/mijnessent;geprobeerd maar kan hem niet vinden.sorry

Snel even de meterstanden doorgeven, mooi niet! Eerst dacht ik dat het aan mij lag, maar het is een schrale troost te lezen, dat het veel Enecoklanten ook overkwam.

Meterstanden doorgeven via internet ?Welke hansworst heeft deze klantvriendelijke site bedacht, ik ben ongeveer een half uur aan het zoeken geweest. En met mij vele andere goedwillende klanten blijkt wel uit de talrijke reacties, zelfs al van heellang geleden. Hieruit blijkt hoe klantvriendelijk jullie zijn, wat een minachting !

sorry meterstanden doorgeven ho maar jullie hebben de zaak niet voor elkaar zoals zo vaak!!!!!!!!!!!!! bestand niet kunnen vinden

Ik stop met zoeken dit kost me teveel tijd.Geen bestand te vinden waarop ik mijn gegevens kan invoeren.

wat is dat voor onzin dat ik voor de meterstanden op een site van eBay terecht kom?Als u dat op de antwoordkaart vermeldt dan weet de klant tenminste wat hij/zij kan verwachten.

ik lees toevallig deze discussie.Als ik http://www.eneco.nl/meterstanden intik (hoe verzin ik het?) kom ik gewoon op een plek terecht waar ik meterstanden kan invullen.

Helaas ben ik ook al een paar uur bezig om de meterstand door te geven naar nuon maar pech .Zal het op de andere manier moeten doen.Dit werkt toch niet en dat voor zoeen instantie!!!!

Ben nu een half uur bezig uw aanwijzingen te volgen en ben niet verderdan diverse reclames etc tot me te nemen.Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.(toen ik m'n naam met J.J. als te doen gebruikelijk werd ik gewezenop het verkeerd gebruik van leestekens)Nu stuur ik het kaartje maar op.Ben benieuwd waar m'n fout zit. Ben dus benieuwd naar uw reactie.Tot u kwam een digibeet.

echt handig de meterstanden via internet!!!!! of ehh….. …….. …………..grote zooi kan nix vinden! vriendelijke groeten . dit zijn onze meterstanden:67631-48123 fam. Danhof te Assen.

wil mijn meterstanden per pc doorgeven maar het lukt niet hoe kan dit.    

Meterstanden doorgeven naar essent lukt echt niet.Ik heb het geprobeert ook met de waterstanden, maar dat gaat ook niet.Mensen stuur het maar gewoon op via de post, dan verdienen zij ook nog wat.Dat is de beste oplossing.

daar wordt ik nu echt beroerd van zo n groot bedrijf en de boel zo slecht op orde!!!al een half uur gezocht en t is niet te vindendus maar per post want via de telefoon worden de standen niet eens gevraagd.!!!!!!!!!!!!!!!!kunnen jullie ruiken hoeveel we gebruiken?

hier wordt ik ook echt niet goed van en dat noemt zich een groot super bedrijf heb meer als een uur geprobeert om mijn meterstanden door te geven het lukt echt niet VOOR NOG GEEN METER

Bij eneco gaat het prima, doorgeven staat gewoon op homepage. Je hebt 14 dagen om in te vullen per internet. Lijkt logisch want gaat om afrekenen en inschatten van gebruik.

als de kaart onder punt1. goed gelezen word dan ben je zo op de goede site en is het een fluitje van een cent

Doe het toch maar weer per telefoon.Ik heb geen zin, net als vorig jaar om weer een paar uur te zoeken in de site.Ik had nu eindelijk wel verbetering verwacht.

Sorry jongens, alle begrip voor de irritatie over de onmogelijkheid meterstanden door te geven via internet. Maar het gaat nog veel verder: het is zelfs onmogelijke gebleken de meterstanden persoonlijk (!) door te geven. De afgelopen weken is er welgeteld ZES KEER een Nuon employee aan de deur geweest die wij alle 6 keer dezelfde informatie hebben gegeven en ze zijn er 5 keer niet in geslaagd deze informatie te verwerken. How do you like them apples? Privatisering van de energie markt? Bloedbad zul je bedoelen!

als je naar de home pagina gaat kan je onder eneco gewoon je meterstanden doorgeven ik heb het net gedaan met succes groetjes

Ik heb 3 keer geprobeerd om de meter stand door te geven maar kom steeds weer terug bij de pagina Opnamekenmerk. Dan vul je alles keurig in ga verder vult alle nummers in en vervolgens weer bij start pagina.Ik wil graag reactie hierop. Waarom gaat het niet. Andere jaren ging het wel.

van WijkEureka,"Hoera ik heb het gevonden" maar vraag niet hoe ik het gedaan heb.Uiteindelijk stond het formulier er ,heb het verzonden en zowaar ik kreeg per omgaande het bericht terug dat het genoteerd was!

als je naar http://www.eneco.nl gaat is het zo gedaan

neem ik de meeterstanden op blijk het schakel apperaat stuk te zijn nu heb ik al 2x een schrijven gehad en heb ik al 3x gebeld maar het luk niet om deze mensen aan het verstand te brengen dat de monteur is geweest en dat de opgegeven standen (juist) zijn???? de meter was namelijk op de nacht meter blijven staan en ik maar bellen en dat vertellen tegen 10 euro cent p min nu eneco de groeten verder nu zijn jullie aan bod.0647162120 ijsvogelplein 250 3334xm zwijndrecht

volgens mij lezen ze niet eens de ingezonden emails anders was er toch onderhand wel iets verandert of zullen ze dat daar niet kunnen ??ze hangen daar tenslotte de hele dag alleen maar aan het gas . (lees ik ondeop de pagina iets over professioneel ???

Dit begint op de thread van "e-knip" van Chefren Hagens van enkele jaren geleden te lijken: een discussie die nooit meer stopt omdat er telkens weer iemand iets toe denkt te voegen aan dit inhoudelijk al heel heldere verhaal, waardoor het bovenaan de populariteitslijsten van Emerce staat waardoor er weer nieuwe reacties komen… Ik hoop dat Emerce nooit een artikel plaatst over hard- en/of software-problemen met PCs. Er zal dan namelijk ongetwijfeld een boeiende forum-discussie ontstaan over problemen met onze PCs. Jullie zouden dan jarenlang allemaal telkens je persoonlijke ervaringen hier kunnen delen als we weer eens iets fout is gegaan. Liefst met precieze data van tijden, de technische gegevens van het moederbord of de geheugenchips, service-pack en upgrade-details, en de weersomstandigheden toen de PC crashde. En dat alles met de uitroep: "wanneer doet hier iemand iets aan, zijn ze gek geworden in de PC industrie en bij Microsoft?".  Ik wilde maar zeggen: kunnen we dit onderwerp ad acta leggen op Emerce, en de persoonlijke oorlogen verder op de aanbieders-sites en via de Consumentenbond voeren?

Alle deze problemen zijn bij mij sinds kort verholpen. Ik heb een zg. slimme meter laten plaatsen van Oxxio. Deze geeft zijn meterstanden automatisch door via GPRS. Daarnaast kan ik mijn energieverbruik via internet volgen. ik heb geen last meer van callcenters en webapps die niet werken.

ook op 9 dec. lukt het nog steeds niet om de meterstanden aan essent door te geven. Hoop energie verspilling!

Ja het is flink zoeken naar http://www.eneco.nl/meterstandenvia ilse of google het simpelste is gewoon eneco.nl en dan zit je goed waar om zo moeilijk doen eneco zet op je meterstanden kaart gewoon eneco.nl

13-12-2006Ga naar……….Mijn grootje. De instructie,hoe te werk te gaan, lijkt nergens op. Er verschijnt vanalles op mijn scherm, maar niet de bedoelde site. Slecht hoor, ENECO

waardeloos, is niet gelukt

Eh, Daniel, denk je dat het helpt als je mijn naam <i>en</i> die van E-knip aanroept? Daar worden threads echt niet korter van… Enne, zo slecht was die discussie niet, er bleek goed uit dat heel veel mensen totaal niet wisten waar ze het over hadden en hierboven blijkt dat zulke onbenullen nog steeds aan het roer van bepaalde websites staan. +++chefren

er deugt niets van. ik heb volgens de instrcties alles gedaan, maar een scherm om de staden op te geven is er niet. Rapportcijfer 0

Geacht bedrijf,Het is gewoon achterlijk hoe slecht jullie systemen werken. Via Internet lukte vandaag, 14 december 2006, domweg niet om de gevraagde gasmeterstand op te geven en via de telefoon evemin. De computerstem bevestigde tot twee keer toe korrekt het korrekt opgegeven opnamekenmerk en deelde vervolgens vrolijk mee dat het systeem het door uw aan mij opgestuurde opnamekenmerk in het systeem niet kon vinden. Volstrekt waardeloos dus. Beschikken jullie wel over de juiste mensen?Hoogachtend,

Ik vind dit beneden alle peil. Hoe kan ik mijn meterstanden kwijt?

ik wil mijn meterstand door geven de eerste keer had ik zo idee wat nu ??krijg ik een herinneringskaart u heeft nog vijf dagen dat is fijn maar hoe gaat dit lukken klantvriendelijk is dit niet.

Een tip voor de mensen die het niet kunnen vinden. Het overgrote deel van de internetbezoekers zit te googelen. Maar als je in het keuzevakje van de zoekmachines 'alle zoekmachines' aanklikt kom je automatisch bij Ixquick en die vind bijna alles direct. Zo ook.. Eneco meterstanden!

1) meterstanden doorgeven brengt mij alleen maar naar advertenties waar ik geen belang in stel 2) meneer Vlam geeft me een heel verhaal waar ik geen belang in stel 3) ik heb nog steeds niet de plek gevonden waar ik m'n meterstanden in kan vullen $) door de internet opgave van de meterstanden onnodig moeilijk te maken verleist U medewerking en veroorzaakt alleen maar frustratie en irritiatie

waar? ik heb geen idee waar ik hier op internet de standen in kan toetsen

ik ben een uur aan het zoeken maar kan niet vinden waar de standen door te geven nu teleonisch gedaan maar vorig jaar lukte het wel misschien van slag door de fusienog iets ik hoop dat het nu allemaal niet duurder gaat worden!!!!!!!!!!!!

Waar kan ik op inernet de meterstanden doorgeven?.lang aan het zoeken geweest,erg frustrerend.Pak maar de telefoon.

Hallo even u aandacht!!! Als ik zie hoeveel personen problemen hebben met het vinden van "het"veld"waarin de gebruiker direct terrecht kan voor zijn meterstanden te plaatsen (zou wel handig zijn ) Heeft een hoge prioriteit mbt Klant Vriendelijk Handelen en Denken!Doe er je voordeel mee!!! MvG Loek de Leeuw

vanaf welke datum kan ik mijn meterstanden doorgeven per internet, het gaat niet zo snel en makkelijk als ik gedacht had!!

Voor alle mensen die denken dat ze op de site van Emerce hun meterstanden door kunnen geven: dat kan hier niet. Wij hebben er slechts een bericht over geschreven.

stuur de kaart maar op dat is beter

Ook ik zou niet weten hoe ik mijn meterstanden moet doorgeven.Dus opsturen.

Wat een zooitje,Aardige SIDE.Nu maar afwachten tot ze SIDE veranderen,Wie weet.

Leuk gevonden, maar zoals gewoonlijk werkt het weer niet! Gewoon maar weer de kaart op de bus gedaan. Wanneer leren ze nou eens dat als ze het de klant makkelijker willen maken dit wel moet werken? Het lijkt de belastingsite wel, die werkt ook niet. Zijn ze nu zo dom of is dit gewoon klantje pesten?? Wel kapitalen betalen voor de energievoorziening!

Niemand doet de moeite om te zoeken op Google!Www.essent.nl/meterstanden ! hartstikke makelijk

L.S., Wat is dat een monsterklus om de meterstanden via internet door te geven. Maak a.u.b. een normale webiste zodat je niet uren moet zoeken. Dit is een waardeloos systeem, althans diegene die het bedacht heeft met allerlei randartikelen er omheen die niets met het simpele doorgeven te maken hebben. Dit kost de klant ook geld en maar jullie brengen het in rekening en wij kunnen dat helaas niet. We hebben ook geen miljoenensalarissen. ENECO, leuke reclamespotjes op tv (soms irritant) maar deze site kan zo de container in. Het werkt niet. Dus het kaartje gaat gewoon weer op de bus. Advies: ontsla de website-bedenker onmiddellijk, vannacht nog!!! En zoek iemand die weet waarom het gaat. Sterkte!!

Gezien alle reacties vraag ik mij af of er weleens iemand van Eneco de site bekijkt. Schandelijk dat een geprivatiseerd nutsbedrijf zijn klanten zo bijzonder slecht informeert en niet snel voor verbetering zorg draagt. Deze ervaring zou goed zijn voor een van de T.V. consumentenrubrieken.

wat een agressie op deze site. niemand bedenkt dat hij/zij misschien zelf niet zo handig is met de pc en het daarom niet lukt. Ik was in twee minuten klaar bij eneco.nl.jose houben

Hallo essent 04-10- 2007. Ben de hele avond aan het zoeken hoe ik de meterstanden door kan geven. Dus maar op de post doen. Groetjes.

Beste mensen,Voor ESSENT : http://www.essent.nl/essent/deeplinks/voorzet/meterstanden.html Voor Nuon/ENECO :https://prive.eneco.nl/mijn_eneco/meterstanden.asp Op die pagina's kun je je meterstanden doorgeven.IK hoop dat jullie dan niet meer hoeven te zoeken.

ohwm tiemessenheezerweg 14 6029 ppsterksel stand per 24 10 2007boven:027565onder:039329 ik vindt dit een mooie PUINZOOI je meterstand door geven.ik hoop dat de eind afrekening wel goed gaat komen?????????????????????

ik heb diverse keren geprobeerd mijn meterstanden via internet door te geven, maar nadat ik alle gegevens had ingevuld en voor verzenden had gekozen kwam ik weer terug op de pagina opnamekenmerk, zodat ik niet weet of het verzenden nu wel of niet is gelukt.

meterstand doorgeven via internet is niet gelukt,verschillende malen geprobeert maar het opnamekenmerk werd niet geaccepteert.

Hallo daar wie vind dit uit zonger zelf tekijken of de paginas er wel staan voor een sempel meterstaant in te vullen, ik vraagde me al af, of ik nu wel zo dom ben. of ligt aan degene die dit opstellen zonder verder na tekijken.Bijvoorbaat Dank U

Waar kun je de meterstanden doorgeven?Als jullie zo graag willen dat de bewoners zelf de meters opnemen moetenjullie er voor zorgen dat het voor een ieder te begrijpen valt maar zo inieder geval niet De meeste van Uw klanten hebben niet op de universiteitgezeten en dan nog kom je er niet uit

Ik begrijp er geen meter van!Daarom geen stand, maar wel een standje!

misschien kunnen jullie bij het watermeterstanden-bestand iets overnemen, wanneer jullie knappe internetingenieurs er niet uit komen?Voor nu zal ik proberen via de mail van jordi…7 oktober de standen door te geven!Of krijgen jullie misschien van iedere beller genoeg geld om zo'n slechte site in stand te houden??

Ik vraag me af of de "reacties'' op het bovenstaande artikel wel gelezen worden, gezien de genoemde data. Tijd genoeg gehad om deze site aan te passen denk ik. Klantonvriendelijk

Volgens mij is er iets mis met het doorgeven van de meterstanden of zijn het misstanden die voor geen meter kloppen?  Ik heb in ieder geval nooit zoveel comments gezien op een artikel van Emerce! – Ook wel eens leuk!

Probeer ook na te gaan wat je zelf verkeerd kan doen. Ik was vorig jaar ook te laat met invullen van gegevens. Kwam er ook niet in en ging vloeken. Maar keek vervolgens pas goed naar het kaartje en blijkt dat je binnen 1 week moet invullen. Logisch want alle gegevens moeten tijdig worden verwerkt voor volgende jaarschatting. Tja, dit jaar was het eitje. Ook eenvoudig te vinden via eneco.nl of via google. Bij hun gaat het in ieder geval goed. Ook zit ik in een groep klanten waarmee ze testen voor de uitrol van de slimme meter. Ook om standen nog makkelijker te meten. Doen ze heel zorgvuldig. Ik vind dat energiebdrijven de liberalisatie beter hebben opgepakt dat telecombedrijven.

Een artikel uit 2002!! Ja, Nederlanders behoren nu eenmaal niet tot de snelste wereldburgers, het eeuwenlang dragen van zwaar houten schoeisel zal daar wel debet aan zijn. Meterstanden via Internet, ach wat, dat is voor Nederlanders, de uitvinders van de trekbel, veel te technsich en te geavanceerd. Willen we meedoen met de echte wereld? Vraag dan Taiwan om een klusfolder. Groeten Toenbreker

meterstanden site niet te vindenuiteindelijk maar per post verstuurd.Hoe is dit mogelijk, dat het zo moeilijk wordt gemaaktGelet op de vele negatieve reacties, wil ik het hier maarbij laten. Ik weet nog wel een goeie ITC-er zonder werk

bij greenchoice is dat al jaren regel.ook meter standen doorgeven,vastrecht veranderen etc .nog een voordeel bij greenchoice iedere klant die je aanbrengt krijg je 12 windmolen participaties.leuk voor later om te verzilveren(ik heb er inmiddels meer dan 200) nog een voordeel is als volgt.als de meter opnemer komt en de standen zijn opgenomen,kun je in no-time je standen per pc doorgeven aan greenchoice.binnen 1 week!~heb je je jaarrekening al binnen, dan loop je een voorschot mis zodat je als je terugkrijgt(bij ons einde jaar) een leuke kerst surprise hebt namenlijk de teruggave plus dat je een voorschot minder betaald op dat moment!! bij nuon cs duurt de rekening zo lang dat je ook nog een voorschot betaald.

al een uur bezig geweest voor meterstanden,vorig jaar was het al net zo,n zooi.het wordt,eens tijd dat hier verandering in komt,laten ze de meter opnemers maar weer langs sturen.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die Eneco het meest waardelozebedrijf in Nederland vind!!Inderdaad, een volslagen achterlijk gebeuren, waar we met z'n allenechter wel mee opgescheept zitten.

In januari 2007 problemen met de meterstanden. Eerst met de losse vinger geschat, later afgelzen van de meters. Gevolg 3 verschillende nota's. 1e nota: te betalen; 2e nota: te ontvangen: 3e nota: te betalen. En dat allemaal over de jaarnota 2006. Nu, 01 januari 2008, zelf maar de meterstanden schriftelijk doorgegeven, hopende dat deze keer onnodige correspondentie betreffende termijnbedrag achterwege kan blijven.

Het verbaast me dat u er na al die jaren en al die klachten nog steeds niet in bent geslaagd het voor klanten mogelijk te maken via internet de meterstanden door te geven. Wat is dit voor een raar klant-onvriendelijk bedrijf? Leest u de reacties eigenlijk wel?Ik stuur de kaart met de meterstanden nu maar per post. Advies: laat de aansporing om 'snel de meterstanden door te geven via http://www.essent.nl'; voortaan achterwege.

Dat werkt dus niet. Fijn zo'n systeem. Al meer dan een jaar veel klachten maar gewen oplossing! Schat het verbruik maar, ik doe geen moeite meerr.

mijn meterstanden electriciteit 44901 48221 gas 65472  

Dit wil dus bij ons ook niet lukken.

Het blijft toch opzienbarend dat er zoveel mensen zijn diea. niet weten dat Emerce niet hun elektriciteitsbedrijf is,b. hun meterstanden op de Emerce website achterlaten,c. commentaar achterlaten voor de elektriciteitsbedrijven,d. een artikel uit 2002 wel weten te vinden maar niet lezen en 6 jaar na dato toch een reactie achterlaten.

Hoe verzinnen jullie het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan mijn meterstanden niet kwijt!!!!!Waar zijn jullie mee bezig?????Moet niet zeggen doe dit en dat als het niet kan!!!!!!!!!!!!!!!!Derde wereld standaarden ben ik wel aan gewend maar dacht niet dit hier te vinden!!!!Ik heb besloten het hier maar bij te laten,schat maar als jullie willen,terzijnertijd zal het wel uitkomen(dat jullie in de fout zijn gegaan).Overstappen is mijn idee en denk voor velen!!!!!!Mijn tijd is te kostbaar om verder te zoeken op internet naar jullie!!!!Zorg dat zaken op orde zijn!!!!!!!!!!!!

8maart 2008 heb een kwartier gezocht waar ik de meterstand kan door geven maar ik kan het niet vinden

Eeen slechte zaak van Eneco, bij het bedriegelijke af om mensen zo te misleiden over het opgeven van de meterstanden!

leuk zo iets….meterstanden doorgeven met email……….maar waar kun je dat doen dan……ENECO……….dit is alweer de zoveelste keer dat het niet kan…..doe wat aan je site……sukkels……..ik doe het wel op de oude manier..dus met de telefoon……jullie kunnen beter dat wat op de kaart staat van dat je via je email kan opsturen beter weg halen want het is niet mogenlijk……………………

gemakshalve stuur ik de kaart op via internet lukte het niet

Geef snel uw meterstanden door maar waar en hoe kan nergens iets vinden Staat heel veel op internet behalve meterstanden.

zaterdag 12 april 2008. Gelezen al uw reacties over het niet kunnen opgeven van de meterstanden. Soms onzinnige commentaren.Lezen dames en heren. Bij normaal eneco.nl komt u een artikel tegen:Meterstanden doorgeven.Daar staat o.a. in rood wat u moet aanklikken om bij:meterstanden doorgeven te komen. Eitje: kind kan de was doen!Ik ben 78 jaar maar ik heb het zo gevonden.Dus voordat u commentaar geeft:goed lezen dan vindt u het vanzelf.

Ik ben het helemaal met Dhr van Weers eens eerst goed lezen dan is het voor de rest appeltje eitje

probeerde vandaag, 7 mei, mijn meterstanden via de pc door te geven maar dit lukte niet. Kan ookm via de telefoon zeggen ze dan maar dat duurt veel langer.

Hoeveel keer is het noodzakelijk om meterstanden door te geven bijv:van het nieuwe adres? op 29/04/2008 reeds per telefoon doorgegeven

Ik dacht ook ff de meterstanden door tegeven via internet….ik gebruik het antwoordnummer wel..is net zo goedkoop..:-))

Ga naar eneco.nl dan >snel naar…< klik op (Vinkje) >Metrstanden< en je kunt je meterstanden doorgeven…SUCCES allemaal :))

Doorgeven ? je moet het maar kunnen vinden .  Gelukkig een brievenbus voor mijn deur .  

makkelijk via internet maar eneco werkt niet erg mee. Dit is gewoon absurd voor zo groot bedrijf en de fout ligt altijd bij ons jammer nooit bij de bedrijven 

Meterstanden doorgeven? Ja, heel eenvoudig via http://www.eneco.nl.En dan? Vergeet het maar: je kunt nergens een eenvoudig formuliertje vinden waarop je de standen kunt vermelden.Dat is allemaal het gevolg van de hooggeroemde marktwerking, die alles onnodig ingewikkeld en duur maakt. Bedankt voor de service!

De meterstand per e-mail doorgeven zou gemakkelijk geweest zijn. Na veel tijd besteed te hebben om het voor elkaar te krijgen ben ik maar weer overgegaan de kaart op de post te doen. Legt u me eens uit hoe ik de volgende keer moet handelen.

https://eneco.meterstand.net/CE_Eneco_site/php/meterstand.php 3 seconden over gedaan en gevonden… of begrijp ik jullie klachten niet?

kunt u iemand sturen om de meter te veranderen.heb nog altijdnachtstroom,terwijl we maar met ons twee oudjes zijn .er wordt maar 2 maal per week de was gedaan en volgens uw advies is dat veel te weinig voor nachtstroom.de meterstand is 2667 en 1712 (2) krijg ikhierover bericht

het is heel simpel wie kan lezen en schrijfen want dit is niet de homepage van eneco maar van emerce dus je moet lezen ga terug en klik een regel hoger aan en je zit op de homepage van eneco het is leuk dat er zo veel mensen het niet goed doen ook ik zat niet op de goede homepage

wil de meter standen doorgeven maar het kan niet bedankt hoor , ik doe het wel per telefoon.

Ik vind dit het mooiste artikel wat ik tegen ben gekomen :)  6 jaar na publicatie hier je meterstanden achterlaten, ROFL

Wat een grandioos systeem hebben jullie bedacht als het zou werken weer tijdverspilling dank jullie wel !!!!!!!!!

Waar moet ik de meterstand op internet op toetsen? Als dat anno 2008 nog niet kan, haal het dan van de meterstandkaart af. Ook dat kost energie.

Ennn… We hebben een winnaarrrr! Juliie hebben FOK! gehaald.Feli dan maar. Eneco, voor al uw kernenergie.

Die site werkt voor geen meter!…. stand.

Geweldig :')

En deze mensen hebben stemrecht… :(

mijn meterstanden: opname kenmerk: 106608712030517897030051689gas:116047876

het was weer zoeken het moest zijn wwwessent.nl/meterstanden en niet standen

Wat zijn er toch veel domme mensen, die moeite hebben methet doorgeven van meterstandenNiet mopperen op eneco, maar ga bij je zelf te rade!!!!!

Ook ik kan niks vinden om de meterstand op te geven.Doe ik mooi nuOpnamekenmerk504412409op genomen 02-09-2008 10105577Adres noem ik niet

MIJN NAAM IS ZOEKERTJE. IK BEGRIJP NIET DAT HET ALLEMAAL ZO MOEILIJK MOET. IK KAN HET NIET VINDEN NET ALS ZOVELE VOOR MIJ DUS….GEWOON DE KAART MAAR OPSTUREN.

ook ik kan mijn meterstanden niet kwijt via essent.nl/standen!!dus doe ik het nu.opnamekenmerk: 606475242elektra boven: 3416elektra onder: 4872gas: 001016

Via de brouwser van firefox en Internet Explorer was het zeer moeilijk om de meterstanden door te geven. Allereerst is er geen beveiligde pagina in homepage waar je je kunt aanmelden met een wachtwoord! Is dit niet meer aan de orde? Dan stuur ik liever de meterstanden door via de post!Met vriendelijke groet,Ch. N. RoumimperNB: Trouwens, ik heb nog een aantal dagen eer ik de meterstanden moet versturen. Misschien krijg ik nog een antwoord met een oplossing, opdat ik het alsnog via Internet versturen

How can i do the meterstanden on your web page , i see no option to do it, all i see is the history /news/ and complaints about your web page .

GA NAARGC / Meterstanden doorgeven op de Emerce website?! Whahahaha!

Ik heb me tranen met tuiten gelachen om bovenstaande reacties! Prachtig!Eh… het is toch allemaal fake, hoop ik? Of is er echt zo'n afschuwelijke digitale kloof? Nee toch? Toch?

De meterstanden doorgeven via internet blijkt een volslagen zinloze tijdsbesteding te zijn en het is schandalig, dat klanten zo behandeld worden. Jullie zijn met je bedrijf op dit gebied niet van deze tijd. Directie: DOE HIER WAT AAN.

Op 3 Oktober heb ik mijn meter standen op gegeven van opnamekenmerk102405394 per e-mail .Anderen doen dat ook maar krijgen direct de uitslag per e-mail terug,waarom wij niet Groetjes Piet

opname kenmerk 016704580 alstublieft

de op 21.10.2008 opgestuurde meterstanden: electriciteit: 007501gas 24104 opnamekenmerk: 001246649

U vraagt om een reactie; die kunt u krijgen!!!!!U vraagt dringend om de standen door te geven per a-mail, maar waar ??Werken bij uw bedrijf alleen maar een stelletje oenen of klunzen ????? en is er daar niet een bij die kan zorgen dat het gemakkelijk te vinden is ??

nou luitjes het staat onder thuis/essent makkelijk kijk daar maar eens op met vriendelijke groet truus.

waar kan ik de site vinden om meterstanden door te geven

@RonvO Ben bang van wel :D het lijken me serieuze reacties.

van alles geprobeerd; ook de suggesties die vorige reacties gaven lukten niet.erg slecht vind ik dit!je moet dit dit toch direkt kunnen vinden.

Zoals gewoonlijk is het weer niet mogelijk gebruik te maken van de "GEMAKKELIJKE OPGAVE" van de meterstanden.Wanneer beginnen jullie nou eens met gewoon te laten opgeven:NaamAdresElectrische stand:Gas-stand:Waterstand:Dan zijn all die ellenlange aanwijzingen (die geen hond leest) overbodig.Wees toch eens eenvoudig….Met respect, R.W.Albers.

ik gestuur mijn meterstanden maar ik verker de opnamedatum deze datum is dinsdag 11-11-08

Ik rpobeer mijn meterstanden door te geven per email. het lukt echterniet. Ik stuur de meterstanden dus maar per post.

laatst is er iemand aan de deur geweest om de meterstand op te nemen.Nu krijg ik de nota om de stand in te vullen,kan niet hoe zit dat nou.Leuk voor ouderen mensen.

het lijkt mij een verbetering.niet meer thuis blijven vooor zo'n gozer aan de buitendeur.geen legitimatie meer of hij wel van eneco is.en misschien werkt goedkoper.trouwens alles wordt goedkoper he,dus …………daar ook?

Helaas is het niet mogelijk in te loggen op de ''prachtige gebruiksmanager''Maak het eerst mogelijk, en ga dan pas de reclame campagne opstarten.Zeg niet wat je doet, maar doe wat je zegt.Namens deze, Jan Peter (Balkenende) Tieben.

Ik vind het geweldig. Nog steeds komen er kneuzen die op deze pagina hun meterstanden kwijt willen, en die dan gaan lopen klagen dat het niet kan. Jan Peter Tieben, haal die p**p eens uit je ogen!

Ik ben een paar keer door een medewerker van Essent gebeld en was helaas zelf niet thuis. Wie gebeld heeft weet ik niet, maar als het erg belangrijk is laat hij mij dan mailen Delfzijl O.Rinkema .

Ik ben een paar keer door een medewerker van Essent gebeld en was helaas zelf niet thuis. Wie gebeld heeft weet ik niet, maar als het erg belangrijk is laat hij mij dan mailen Delfzijl O.Rinkema .

Mijn naam is: Nelly andrade., ik begrijp niet van de el probleem elke jaar, el zelfde problema, me de meterstanden. Is zo moeijk is, ik heb mijn jaarnota gestuur, en dan, jullie zei, ik moet betaal el jaar nota, Hoe kan nou, en jullie klagen dat kan het niet. Een telefoniet is ook moeijke voor mijn, dan wat is de problemaa met jullie. god zegen jullie.

Eneco en Nuon en de andere zijn al druk bezig op de meterstanden op afstand uit te lezen….dit doen ze met een nieuwe oplossing. In de nieuwe meters zit een SIM kaart zo kunnen ze heel makkelijk de meterstanden uitlezen, en / of evt. pre-paid stroom, storingen aflezen, ens. 

Dit is niet de juiste weg . Echt. 31-12-2008.maar ik weet niet anders.Opnamekenerk: 102448492.Datum opname: 31-12-2008.Elektriciteit.Boven: 2179Onder: 2280Gas : 21209Sukses ermee. Groet Ad. G

Ik kom echt niet meer bij van het lachen, van al die dombo's die HIER heen adresgegevens en meterstanden doorgeven, n.a.v. een artikel uit 2002. In ieder geval nog de beste wensen voor 2009.Hopelijk leest men in het vervolg beter…

Essent: http://www.essent.nl/content/kleinzakelijk/zelf_regelen/meterstanden/doorgeven.jsp  NUON: http://www.nuon.nl/klantenservice/meterstandendoorgeven/index.jsp  Snappen jullie het dan echt niet????????Stelltje digibeten…Google anders ff ofzo…

Waarom niet in de "blauwe balk" bovenaan een logo met meterstanden doorgeven? Ik ben 60+ en helemaal niet zo thuis in de digitale wereld… maar ….. ESSENT HELEMAAL NIET…..

ik heb al verschillende keren gebeld om de gasstanden door tegeven maar krijg geen gehoormijn klantennummer is 102661288mijn meternummer is 200072532

Ja lachen dat mensen hier hun meterstanden doorgeven. Net zoiets als lachen om dat oude mannetje dat zijn nek breekt over een bananenschil. Er zijn nog steeds veel mensen, die niet zo internet bijdehand zijn als bijvoorbeeld de vaste lezer van Emerce. Deze mensen doen hun stinkende best om mee te komen met de ontwikkelingen van deze tijd. Al deze reacties zeggen mij overigens nog veel meer over de kwaliteit van de communicatie van veel (energie) bedrijven. Ik vul hier mijn meterstanden hier niet in maar begrijpen doe ik ik de energiebedrijven lang niet altijd. En dat terwijl ik toch echt nog een jong ventje ben … :-) 

Vrijdag 15 -01 -2009   Het op geven van de meterstanden vind ik fijn en heb verder geen problemen.Ik hoop dat de rekening ook mee valt? en dat er meer mogelijkheden komen om zelf stroom op te wekken.

kan het niet eenvoudiger, wat heb ik aan die onzin over energie besparen,wil gewoon mijn verbruik opgeven , anders komen jullie het maar zelf opnemen.

Hoe moet ik nu de meterstanden doorgeven

Ik kan niet anders dan me aansluiten bij de vele kritische opmerkingen aangaande het door geven van de meterstanden!!!

Ga ik naar http://www.nuon.nl/jaarstanden.
en dan staat daar dat er geen meterstanden doorgegeven kunnen worden. Wij hadden vorige week de kaart al iongevuld en op de bus gedaan, na enkele dagen werden wij gebeld om de standen door te geven en nu weer een brief.
Zo kan het dus niet!!!!
Opmerking van de redactie: via deze pagina kunt u geen meterstanden doorgeven bij uw energieleverancier. Deze pagina bevat enkel een artikel dat beschrijft wat de status was bij energiebedrijven (in maart 2002) over het online door kunnen geven van energiestanden. Wij raden u aan de site van uw energiebedrijf te raadplegen.]

Reactie plaatsen