Deel dit artikel
-

Metrixlab verwacht omzetverdubbeling

Online marktonderzoeker Metrixlab realiseerde in 2007 een omzet van 14,5 miljoen euro. Directeur Han de Groot verwacht dat met autonome groei te verdubbelen in 2010.

Dat blijkt uit de financiële resultaten die Metrixlab gisteren publiceerde. De resultaten staan nog niet online.

Metrixlab zag de omzet in 2007 met 76 procent groeien ten opzichte van het jaar ervoor. Voor dit jaar verwacht directeur De Groot een omzet van 19 miljoen euro, voor 2010 ligt het doel op 27 miljoen euro. Daarbij gaat De Groot uit van autonome groei. Aangezien Metrixlab actief op zoek is naar fusie- en overnamekandidaten is niets met zekerheid over het uiteindelijke resultaat over 2 jaar te zeggen.

Andere financiële details geeft de onderzoeker niet.

"We zijn de nummer 2 online marktonderzoeker in Europa, na het Engelse YouGov. In Nederland staan we, na afronding van de voorgenomen fusie tussen TNS en GfK, in de top-3."

De directeur van zijn Rotterdamse kantoor: "Veel online bureaus bieden vandaag de dag weinig toegevoegde waarde. Het is gewone handelswaar met groeiende omzetten en lage winstmarges. Dit soort bedrijven zijn vanuit investeringsperspectief wellicht aantrekkelijk, maar op lange termijn gaat het om stevige winsten in combinatie met aanhoudende groei. En die ontbreekt bij veel bedrijven."

Metrixlab wil zich kunnen meten met bedrijven als TNS, Millward Brown, IPSOS en Synovate.

Eind november 2007 nam de Rotterdamse onderneming de usability-specialist 2C Usability over.

Bron foto: gotplaid? (CC)

Deel dit bericht

1 Reactie

tk

At Redactie: Kunnen jullie hier een goede zin van maken: "We zijn de nummer 2 online marktonderzoeker in Europa, na het Engelse YouGov. In Nederland staan, na afronding van de voorgenomen fusie tussen TNS en GfK, in de top-3 in Nederland."Ik lees nu tweede van Europa en in NL op de 4e plek want na fusie komen ze in de top 3. En ik vind het niet heel fantastisch als je groeit met 76 procent en je winst slechts verdubbeld.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond