Deel dit artikel
-

Metro Group start horeca-accelerator met Techstars

Retailconcern Metro Group, waaronder ook MediaMarkt onder valt, lanceert met het Amerikaanse Techstars een accelerator. Vanuit deze snelkookpan voor startende techbedrijven moet de horecasector een innovatie-impuls krijgen.

Naar eigen zeggen creëren de bedrijven met Techstars Metro ‘s werelds eerste accelerator voor de hospitalitybranche. De derde partner is de digitale merkenbouwer R/GA.

De opzet van de accelerator is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Rockstart of Startbootcamp in Nederland. Digitale experts en mentoren helpen startende technologiebedrijven om hun concept marktgereed te maken en de organisatie van het bedrijf erachter een goed fundament te geven.

Techstars Metro zoekt bedrijven die applicaties maken voor de sector waarin restaurants, café’s, hotels en cateringbedrijven in zitten. Dat is een thuiswedstrijd voor Metro’s dochter Cash & Carry. Dat is grote leverancier op die markt.

De inschrijving voor het programma begint in april. In oktober gaan de honderd dagen bouw en intensieve begeleiding in Berlijn start.

De oprichting van Techstars Metro vloeit voort uit Metro’s nieuw geformuleerde focus op innovatie. Het concern ontwikkelt initiatieven met verscheidene relevante marktpartijen, zoals met Techstars, om te leren en nieuwe kennis en kunde in huis te halen. Cash & Carry’s initiatief valt in de categorie ‘nieuwe producten & diensten’. De vier andere terreinen zijn: winkel, kanaal, marketing en logistiek, bevoorrading, inkoop en opslag.

Foto: bloomsburys (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond