Deel dit artikel
-

Microsoft krijg nieuw corporate logo

Microsoft neemt na 25 jaar afscheid van zijn corporate beeldmerk. De grafische vernieuwing komt in een jaar waarin het bedrijf veel nieuwe software uitbrengt die de toekomst van het bedrijf bepaalt.

Het softwarebedrijf begint de uitrol van zijn nieuwe beeldmerk. De nieuwe tekst en het bijpassende icoon worden overal doorgevoerd, van de eigen site tot de dozen met software in de winkel en van het briefpapier en tot de tv-commercials. Het imago moet in overeenstemming worden gebracht met een moderne tijd. Daarin spelen ‘tegels’ (de karakteristieke iconen in Windows Phone) een duidelijk herkenbare rol.

Microsofts merkstrateeg Jeff Hansen legt uit: “Het Microsoftmerk gaat om meer dan logo’s en productnamen. We spelen een rol in de leven van meer dan een miljard mensen per dag. De wijze waarop zij onze producten beleven is de belangrijkste ‘brand impression’. Daarom is het nieuwe logo geïnspireerd door onze uitgangspunten van productdesign maar ook ons verleden met merkwaarden, fonts en kleuren.”

Het nieuwe beeldmerk wordt vanaf vandaag ook getoond ter afsluiting van alle tv-reclames van Microsoft.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Dit is het vijfde logo sinds Bill Gates en Paul Allen hun bedrijf oprichtten in 1975. Onderstaande uiting is waar de toen nog jonge ondernemers mee begonnen:

Achtergrond in links:

Deel dit bericht

2 Reacties

Mike van Hoenselaar

Ben niet enthousiast, maar wellicht komt dat nog 🙂

Dennis Sievers

Het voelt 1998, maar het past ook wel weer bij het nu. Past sowieso bij het beeld dat ik van Microsoft heb en de “tile”-strategie die ze (zijn) gaan hanteren.

Op zwart/donker komt hij trouwens beter tot zijn recht dan op wit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond