Deel dit artikel
-

Miljoenen zien 1 april-grap bezorgchinees

De 1 april-grap waarbij een grote Chinees restaurant uit Eindhoven zegt te gaan bezorgen per drone is door miljoenen gezien.

De grap haalde Hart van Nederland op SBS6 en het nieuws op Omroep Brabant, vertelt directeur Mathijs Visser van Happy Leads uit de lichtstad. Hij is met zijn bureau verantwoordelijk voor de geslaagde grap die met Oriental Green House werd opgezet.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

“Op 30 maart om half 5 besloten we de video te lanceren op de Facebookpagina van Oriental Green House. We wilden de echte drukte met 1 april grappen voor zijn en lanceerden daarom een paar dagen eerder rond etenstijd. Op het moment van lanceren had de Facebookpagina 3.700 fans. Wat er vervolgens gebeurde heeft ons allemaal verrast.“

Visser vertelt Emerce de cijfers na het weekend: “Twee uur na de lancering van de video op Facebook, hadden we al 50.000 mensen bereikt. Dit was allemaal organisch bereik. Er werd geen promotiebudget ingezet op de actie met de video. We droomden er op dat moment van om minimaal 100.000 mensen te bereiken. De uiteindelijke resultaten hebben onze stoutste dromen overtroffen. Er zijn meer dan 450.000 mensen bereikt op Facebook. Meer dan 125.000 mensen bekeken de video op Facebook en YouTube en we kregen ongeveer 2.000 likes, 800 reacties en 600 shares op Facebook.”

“Of een campagne daadwerkelijk viraal gaat is volgens mij onmogelijk te voorspellen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond