Millennialplatform Mindshakes stopt, nieuw project met WayneParkerKent

Het millennialplatform Mindshakes van Mediahuis Nederland, eigenaar van NRC en Limburgse dagbladen, is alweer ter ziele. Wel komt er een vervolg met online uitgever WayneParkerKent.

In oktober 2015 startte Mediahuis Nederland met Mindshakes: een nieuw platform dat beoogde jongeren te ‘raken’ met kwaliteitsjournalistiek. Mindshakes publiceerde in het eerste jaar ruim duizend artikelen, video’s, strips en podcasts. Men bereikte ruim 300.000 unieke bezoekers per maand en kreeg 45.000 likes op Facebook.

Het commerciële succes bleef helaas achter, zo laat het platform op Facebook weten. ‘Alle lessen die Mediahuis Nederland van het project Mindshakes heeft geleerd, worden ingezet bij een nieuw project dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever WayneParkerKent.’

Mede-initiatiefnemer Ward Wijndelts is inmiddels hoofdredacteur van Vrij Nederland geworden.

1 Reactie

Blijkt maar weer dat je geen verdienmodel kunt baseren, presenteren en verkondigen op/met nietszeggende kreten zoals “online bereik” en “Facebook likes”….Directie NRC was/is weer goed bezig!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug