Deel dit artikel
-

Mindshare gaat tv-commercials taggen met Shazam

Mediabureau Mindshare en Shazam gaan samenwerken zodat de mobiele app automatisch de tv-commercials van adverteerders kan herkennen.

De bedrijven maakten gisterenavond een samenwerking bekend onder de naam Audio+. Dat is een technologische samenwerking om de belofte van second screen-reclame gestalte te geven.

Shazam levert de kennis waarmee het mediabureau tv-commercials kan taggen. Zodoende kan de app Shazam herkennen welke commercial hij hoort, net zoals hij nu al voor muziek doet. In de reclames komt een icoon waardoor de kijker weet dat de er op de telefoon of tablet een verlenging van de uiting is te zien.

Deze praktijk is niet nieuw, maar door samen te werken met een internationaal mediabureau nestelt Shazam zich hoger in de voedselketen van tv-adverteerders. Het ‘geluidshandtekening’ kan op een gegeven moment een standaardelement worden bij de productie van commercials.

Foto: ryoichitanaka (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond