Deel dit artikel
-

‘Mobiel beter aanvulling op tv-reclame dan desktop’

Tv-adverteerders kunnen hun campagne beter verlengen naar mobiele telefoons dan naar de omgeving van desktop of laptop. Mobiel levert een betere merkbijdrage.

Dat zegt een steefproef die RTL deed met Unilever. De partijen deden twee zogeheten campagneflights, voor soep, en hielden daarna enquêtes onder 1.650 respondenten.

RTL: “Mobiele contacten leveren meer toegevoegd effect in combinatie met tv dan laptop-/desktopcontacten. Dit geldt zowel voor merkeffecten onderin de merkfunnel, zoals voorkeur aankoopintentie, als voor spontane reclameherkenning en propositiebekendheid. Online videocontacten voegen tijdens de eerste flight elf procent herkenning toe aan de tv-campagne.”

De verklaring lijkt heel simpel. Mobiele reclamekijkers zijn bovengemiddeld geconcentreerd op hun kleine schermpje. Op laptops staan ze bloot aan meer afleiding.

Foto: Christine Wisnieski (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond