Deel dit artikel
-

Mobiel goed voor helft digitale budgetten in 2016

De uitgaven aan mobiele reclame groeien in Engeland zo hard, dat adverteerders over twee jaar meer budget besteden bij mobiele kanalen dan op vaste.

Dat blijkt uit een onderzoek van eMarketer, dat gisteren de resultaten daarvan publiceerde.

In het lopende jaar alleen al zullen de mobiele reclamebestedingen verdubbelen tot twee miljard pond.

Bij het huidige groeitempo zijn mobiele budgetten goed voor veertig procent van de totale media-uitgaven. Dat is op zich niet vreemd daar steeds minder consumenten een vaste computer kopen. Wanneer die in aanmerking komt voor vervanging kiest men steeds vaker voor een tablet. Het aanbod tablets blijft bovendien van jaar op jaar groeien, terwijl de prijzen daarvan niet stijgen.

Het zijn vooral kranten en tijdschriften bij wie de budgetten worden afgesnoept ten gunste van mobiel.

De partijen die het meest winnen bij deze ontwikkeling zijn Google, Facebook en Twitter, aldus de onderzoekers.

Foto: Just Ard (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Michiel van Turnhout

hele goede ontwikkeling.. wel allemaal erg mobiel 1.0 als ik het zo lees..search en banners.. per definitie zie ik weinig ruimte nog voor een creatieve doorvertaling.. waarde van de mobiele inzet verdampt wanneer een click doorlinkt naar een slechte(optimized zelfs) landingpage.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond