Deel dit artikel
-

‘Mobiele reclamemarkt nog steeds uit balans’

Adverteerders geven nog steeds veel te weinig aandacht aan het mobiele kanaal. “Tien tot twintig procent van de budgetten gaan naar mobiel terwijl veertig tot vijftig van de inventory mobiel is”, stelt Hans Caspers van Semilo.

Caspers baseert zich daarbij op de ervaringen met het jaar oude sublabel Mobvious. “Procentueel loopt mobiel nog steeds niet in de pas, al groeit het tegenwoordig wel harder dan desktop.”

De mobiele groei komt vooral uit gecombineerde campagnes. Adverteerders kopen dus nog weinig specifiek beeldreclame in op mobiel geoptimaliseerde sites. Ze kopen overwegend de combinatie van bereik op desktop, telefoons en tablets. “Targeting op mobiel is in trek, maar wordt er door adverteerders suboptimaal gebruikt.”

Waar Caspers dit jaar ook veel groei verwacht, is bij campagnes met native advertising. Simpel gezegd zijn dat varianten op advertorials, gesponsorde redactionele bijdragen. “Je kunt het ook als contentintegratie zien. Eigenlijk alles dat non-display is.” Semilo biedt native advertising sinds kort aan voor automated trading-omgevingen. De inkoop ervan vindt dus geautomatiseerd in veilingomgevingen plaats.

De ondernemer denkt ook na over native video advertising, maar heeft daar nog geen concreet uitgewerkte dienst voor.

Foto: Nana B Agyei (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond