Deel dit artikel
-

Multichannel retailers groeien dubbel zo hard als pure players

Fysieke winkels die investeerden in het op- of uitbouwen van hun digitale kanaal beginnen daarvan te profiteren. De omzet van multichannel retailers groeide in september met 28 procent twee keer zo hard als die van pure internetverkopers.

Dat laten nieuwe cijfers van het CBS zien.

Sterker nog, de gemiddelde omzetgroei van het online kanaal wordt omhoog gehaald door de groeicijfers die multichannel retailers boeken. De gemiddelde groei bedraagt namelijk 20,2 procent.

De detailhandel in Nederland, online en offline, noteert deze zomer hogere groeicijfers dan de voorgaande twee jaar.

“De detailhandel heeft in september 4,3 procent meer omgezet dan in dezelfde maand een jaar eerder, meldt CBS. De stijging is deels te danken aan een gunstigere samenstelling van de koopdagen. Het volume (de verkopen) lag 5,1 procent hoger, terwijl de prijzen 0,8 procent lager waren dan een jaar eerder.“

Foto: Billie Grace Ward (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

frankvanbruggen.com

Wellicht nog interessant om toe te voegen dat het gaat om de ONLINE (en niet de omnichannel) omzetgroei van multichannel retailers (27,6%) VS pure players (15,4%).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond