Deel dit artikel
-

MyThings begint retargeting-diensten in Nederland

Het Israëlische MyThings is van start gegaan in Nederland, Duitsland en Spanje. Het technologiebedrijf gebruikt een miljoeneninvestering van Deutsche Telekom om zijn internationale expansie te versnellen.

Het Nederlandse vestiging is opgetuigd door Tanja Sanders. Ze bevestigt aan Emerce dat het bedrijf twee maanden geleden formeel van start is gegaan en zich nu aan de markt toont. “Er zijn samenwerkingen met Affilinet, Tradetracker en Zanox. De strategie is om te partneren met derde netwerken als marketing- en mediabureaus en e-commercebedrijven” maar daarmee is nog niets beklonken.

Online consument achtervolgen

MyThings biedt technologie waarmee adverteerders via retargeting-technieken consumenten kunnen blijven volgen met reclame. Althans, als volgens zijn online gedragingen blijkt dat de internetter daarbij gebaat is. “Anders dan gebruikelijk werken wij niet volgens een cost per click, maar een CPA-model. Een model dat is gebaseerd op ons resultaat. We krijgen enkel betaald als de adverteerder een verkoop realiseert”.

Het gebeurt vaak dat digitale consumenten op een site interesse tonen voor een van diens producten. Toch kopen ze uiteindelijk niets. De winkelier plaatst een cookie op de computer van de bezoeker wanneer deze de site verlaat. De reclamepartner van het bedrijf volgt de potentiële klant naar elders op het web en bepaalt wanneer het beste moment is om reclame voor de winkel te laten zien. Dit moet de consument teruglokken.

“Het systeem bepaalt waar je je in de funnel bevindt en genereert automatisch een passende reclamebanner”. In ronkend jargon: “De return conversie-getal ligt tot 700 procent hoger dan wanneer er geen intelligente analyse is uitgevoerd”.

Geen product feed maar Javascript

Het bedrijf heeft ook een middel om te laten zien of en hoe effectief zijn reclame-inspanningen zijn. Het doet een zogeheten A/B-test met reclame. Adverteerders laten hun reclames eerst aan een groep gewone consumenten zien en dan aan een groep die door MyThings is geselecteerd. Daarmee wil de onderneming zijn waarde voor de klant bewijzen.

Om de reclames te distribueren is MyThings ook aangesloten op de grote exchanges van Google, Microsoft en Yahoo. Daamee bereikt het bedrijf bijvoorbeeld ook Facebook en Youtube. “Omdat wij optimaliseren voor conversie kopen we alleen op premium-posities in en geen rest inventory”.

De inhoud van de getoonde reclames komt niet tot stand via product feeds, maar met behulp van Javascript. Dat moet ervoor zorgen dat het aanbod in de reclame real time is.

Post click en post view

“Alles is cookie en browser based. Wij zijn geen eigenaar van de data. Dat is de adverteerder. Ons ontwikkelteam in Israël krijgt enkel anonieme surfgedragingen, geen IP-adressen of andere gegevens die tot de persoon herleidbaar zijn”.

Belangstellende adverteerders moeten 200.000 unieke bezoekers per maand hebben. MyThings vangt binnen de samenwerking een percentage van de omzet die het helpt realiseren. “We werken volgens het post click- en post view-attributiemodel”

Eind november 2010 werd bekend dat de investeringstak van Deutsche Telekom, T-Ventures, meedeed aan de derde financieringsronde van zes miljoen dollar. In eerdere rondes haalde het bedrijf respectievelijk acht en vijf miljoen dollar op bij Accel Partners, Carmel Ventures, Dot Corp en GP Bullhound.

Het bedrijf is inmiddels actief in acht landen. Naast Nederland, Israel en Japan zijn dat ook België, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Spanje. Een van de concurrenten is Criteo.

Foto: ssoosay (cc)

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond