Deel dit artikel
-

Nationale-Nederlanden wil meer met WhatsApp doen

Nationale-Nederlanden zet WhatsApp in als communicatiemiddel met haar klanten. In eerste instantie bij de afhandeling van klachten. Een klant die een klacht heeft, krijgt een klachtmanager toegewezen die met de klacht aan de slag gaat.

De eerste klantreacties zijn erg positief, zegt Adriënne van Rijckevorsel, senior manager Klantcontact van de verzekeraar. De klachtmanagers hebben namelijk ook een profielfoto van zichzelf in WhatsApp staan. Hierdoor kan de klant ook zien met wie ze het gesprek voeren. In de terugkoppeling vanuit de klant wordt ook dit specifieke punt zeer gewaardeerd, aldus Nationale-Nederlanden.

Omdat klanten positief zijn over het communiceren via WhatsApp wordt op dit moment onderzocht hoe WhatsApp op meer plekken in de organisatie kan worden ingezet.

Nationale Nederlanden liet in 2013 al weten dat het sociale media gerichter wilde inzetten, zeker nu de verzekeraar aan rechtstreekse verkoop doet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond