Deel dit artikel
-

NBCUniversal verdubbelt belang in BuzzFeed

Mediabedrijf NBCUniversal verdubbelt zijn belang in de populaire nieuwssite BuzzFeed met een investering van 200 miljoen dollar.

De investering waardeert BuzzFeed op 1,7 miljard dollar. Vorig jaar investeerde NBCUniversal een vergelijkbaar bedrag in zowel BuzzFeed als in Vox Media.

De bedrijven spreken af dat ze elkaars inventory gaan gebruiken om over en weer reclameruimte te verkopen.

Afgelopen zomer werkten de bedrijven ook op contentproductie met elkaar samen. BuzzFeed verzorgde de inhoud voor het Snapchat Discover-kanaal van tv-zender NBC. Dit soort thematische samenwerkingen gaan de bedrijven vaker doen.

NBCUniversal bestaat uit kanaalzender NBC en film- en platenmaatschappij Universal. Het bedrijf is onderdeel van Comcast, dat bestaat uit een landelijk opererend kabel- en mediabedrijf.

Foto: Techcrunch (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond