Deel dit artikel
-

Nederland nog niet warm voor nieuwe Facebookpagina’s

Maar weinig grote bedrijven in Nederland zijn al overgestapt op de nieuwe vormgeving van Facebook Pagina’s. Een beknopt, geïllustreerd overzicht.

Sinds woensdag kunnen bedrijven, organisaties en instellingen hun Facebookpagina’s een nieuw uiterlijk geven. Met een klik op de muisknop kunnen ze overschakelen. Eind deze maand moeten ze verplicht over.

Alhoewel dit nieuwe uiterlijk niet alleen een grafische opfrisbeurt is, maar ook nieuwe reclamemogelijkheden biedt, nemen maar weinig grote instanties in Nederland deze gelegenheid.

Uit een kleine ‘bloemlezing’ is op te maken dat KLM en Hi de enige positieve uitzonderingen zijn onder de bekende namen die we op de profielensite bezochten.

KLM (pagina)

Hi (pagina)

KPN (pagina)

Vodafone (pagina)

UPC (pagina)

Zalando (pagina)

Wehkamp (pagina)

Actiecode (pagina)

Douwe Egberts (pagina)

De Efteling (pagina)

Deel dit bericht

19 Reacties

Remo Natali

En natuurlijk Woods Kinderkleding als de eerste kinderkleding webshop in Nederland. Toch zeker een persbericht waard in een of ander vooraanstaand dagblad 😉

Arjan

Is het mogelijk om nog even terug te gaan naar de oude versie? Door de overstap werkt onze app niet meer!

Cristian Filgueiras

Wij van http://www.slipperwebshop.nl zijn al over op de nieuwe layout 🙂

Daphne

De Facebookpagina van Buienradar is ook al over op de nieuwe layout.

Harry

Vandaag overgegaan op de nieuwe versie. Door de ietwat blauwere achtergrondkleur moeten we nog zoeken naar een goede foto. http://www.facebook.com/Aviale.nl

Jermy

per 31 maart kunnen ze niet anders dus ze hebben nog even de tijd te herpositioneren. Hierdoor verdwijnt een stuk (gratis) commercialisatie wat de gebruiker & Facebook alleen maar ten goede komt.

Alpine Hearing Protection is natuurlijk ook direct overgeschakeld voor deze nieuwe beleving, zie http://www.facebook.com/alpinehearingprotection

Receptioniste.nl

Receptioniste.nl heeft de pagina ook al aangepast. Nog even stoeien verder met wat leuke nieuwe content maar het begin is er. Zie http://www.fb.com/receptioniste

Mark de Kock

@Erwin als iets nog maar 2 werkdagen bekend is kun je verwachten dat veel bedrijven nog aan het ontdekken zijn wat er allemaal wel en niet kan met de nieuwe omgeving/functionaliteiten. Ook wanneer het maar 1 click “moeite” is betekent het niet gelijk dat dat de slimste zet is.

Dat weinig instanties de gelegenheid nemen is niet raar en eerder logisch. De huidige constructie met landing tab geeft hen nu nog een prettige werking van communicatie en “like fishing”.

De meeste bureaus (inclusief mijzelf) die social diensten leveren aan de door jou genoemde merken zijn ook hard bezig met enkele transformaties.

Knieriem

Ook de website Kinderkleding.nl is over naar de nieuwe look en feel van Facebook.

Steven

Voorname reden waarom veel bedrijven (nog) niet overgaan is omdat veel Facebook app’s nog niet zijn aangepast aan de nieuwe look ‘n’ feel.

Cooiman

Henk

We zijn per direct overgegaan en hadden de foto al klaar staan : http://www.facebook.com/dutchcowboys #jemoetwat

Eefje

Voor iedereen die tegen hoge kosten (en lastig beheren) aanloopt bij het aanpassen van je iframe binnen Facebook, hebben wij de Facebooktool ontwikkeld. Ontstaan door vraag bij OHRA en inmiddels ook ingezet door V&D, Scapino Ballet en Bart Smit. Je kunt heel eenvoudig je iframe aanpassen binnen een CMS. Kosten zijn erg laagdrempelig gehouden, zodat iedereen gebruik kan maken van de tool. Uiteraard is het systeem aangepast naar de nieuwe versie van de Facebookpagina’s. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op!

Vera

Kaarten maker Greetz is wel al om: http://www.facebook.com/greetznl

Jeroen

Voor ons als reisorganisatie biedt het goede mogelijkheden voor inspiratie en onderscheiding van de concurrentie.
Vandaar dat wij direct zijn overgestapt op het nieuwe profiel.
https://www.facebook.com/333TRAVEL

Stefhan

Al 75 jaar actief in de verkoop van tassen en koffers. Altijd bezig geweest met ontwikkelingen en dus doen wij ook mee! https://www.facebook.com/vanbeeklederwaren

Evelien

Ook onze pagina is afgelopen woensdag meteen omgezet. http://www.facebook.com/soocofootbar. Over twee maanden kennen Facebook gebruikers niet meer anders dan de tijdlijn. Een beetje verandering en vernieuwing vinden wij wel leuk..

Wij Drinken Wijn

Ook wijdrinkenwijn.nl is om https://www.facebook.com/wijdrinkenwijn

B. Nikkels

Onze eigen Facebook pagina hebben we al omgezet: http://www.facebook.com/efulfillers en voor onze klanten zijn we nu bezig om al hun Facebook-pagina’s om te zetten voor het einde van de maand. Ook de software voor de Custom Made pagina’s (zogenaamde tabs) is inmiddels al helemaal ingesteld op het extra brede ontwerp. Laat maar dus komen die Timeline!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond