Deel dit artikel
-

‘Nederland het verst met programmatic in Europa’

Nederland loopt in Europa voorop als het gaat om geprogrammeerde inkoop van digitale advertenties. Dat zegt Magna Global. De penetratie voor Nederland zal volgend jaar groeien naar 60 procent. Daarmee zou Nederland marktleider Engeland net passeren.

Vooralsnog is progammatic het grootst in de VS. Daar bevinden zich nu eenmaal veel toeleveranciers van software en advertentie marktplaatsen. Engeland loopt zeker twee jaar vooruit op zijn Europese ‘buren’ Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje. Engeland zit echter nog niet op het niveau van de VS door de innige relatie die adverteerders hebben met traditionele mediabureaus.

Nederland kent volgend jaar de hoogste penetratie. Volgens een studie van FaR verkopen nu al 89 procent van de Nederlandse sitebeheerders hun advertentieruimte automatisch. Nederland staat daarmee op één lijn met Engeland, maar is in volume veel kleiner.

Na Nederland en Engeland is Frankrijk de hardste groeier, maar Duitsland blijft met 33 procent achter. Ook hier vanwege sterke banden tussen uitgevers en mediabureaus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond