Deel dit artikel
-

Nederlander bestelt weer meer boodschappen online

Online boodschappen doen in Nederland is met 12 procent gestegen. Dat blijkt uit de resultaten van de Nielsen Shopper Trends-enquête, een jaarlijks onderzoek met focus op supermarkten, drogisterijen en convenience winkels.

28 procent van het Nederlandse winkelpubliek heeft de afgelopen maand de website van een supermarkt bezocht, waar dat in 2014 nog 16 procent was.

Ruim de helft van de Nederlanders die een website bezoeken om boodschappen te doen kijken naar speciale aanbiedingen, terwijl dertig procent zoekt naar recepten, tips of andere ideeën. Zo heeft Albert Heijn een uitgebreide databank van recepten.

Ongeveer 23 procent bestelt zijn boodschappen online, waarbij 46 procent verklaart meer geld aan boodschappen te besteden dan ze voorheen deden.

Belangrijkste reden om niet online te bestellen zijn volgens de ondervraagden de bezorgkosten. Iets meer dan een kwart procent mist online de winkelervaring en nog een kwart twijfelt aan de kwaliteit.

plaatje

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond