Deel dit artikel
-

Nederlands advertentienetwerk voor jongeren van start

Nederland is een specialistisch online advertentienetwerk rijker. Young Advertising richt zich op jongeren van 5 tot 25 jaar.

Bij algemene sales houses bleef deze jonge, specialistische doelgroep tot dusver onbediend. Daar brengt Lennaert Schuijt nu verandering in. Hij begon vorige maand met zijn bedrijf als makelaar tussen adverteerders voor kids en jongeren enerzijds en uitgevers anderzijds. “Uit mijn ervaringen bij spellensite Tibaco weet ik dat mediabureaus constant op zoek zijn naar één aanspreekpunt voor deze markt”.

Het portfolio van Young Advertising bestaat momenteel uit vier sites: Online Soccer Manager (1,3 miljoen unieke bezoekers), Habbo (1,2 miljoen), Gosupermodel (550.000) en Kleurplaten.nl (350.000). “Ik ben in gesprek voor uitbreiding, bijvoorbeeld met kleinere uitgevers van spelletjessites”.

Het bedrijf draait nu 4 à 5 campagnes per maand. Tot de potentiële klanten behoren vanzelfsprekend pretparken en filmproducenten maar ook supermarkten en warenhuizen.

De techniek achter het nieuwe advertentienetwerk wordt verzorgd door MM1X, een Nederlandse specialist op het gebied van OpenX. Dat systeem kan naast de standaard reclameformaten ook goed overweg kunnen met afwijkende reclameformaten en contentintegraties. OpenX wordt wereldwijd gebruikt alternatief voor Google Doubleclick. Behalve Ebuddy, Groupon en Spil Games werken ook Geenstijl en Eredivisie met die techniek.

Young Advertising doet niet aan gedragsgebaseerde reclame. Binnen de nieuwe Telecomwet zou het bedrijf dat ook niet mogen doen richting kinderen onder de 12 jaar.

Foto: Eden Pictures (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond