Deel dit artikel
-

Nederlands platform Twitterreclame van start

Soda is het eerste Nederlandse en vierde Europese gecertificeerde reclameplatform voor Twitter en gaat vandaag van start. Het systeem vertelt adverteerders wanneer ze welke tweet naar vaste of mobiele dragers moeten sturen.

“Soda wordt nu al gebruikt door KPN, alle merken van Heinz, Randstad en Spinnin’ Records. Het is een tool voor bureaus en grote bedrijven met meerdere labels, maar uiteindelijk moet iedereen erop kunnen adverteren”, licht Taaf von Brucken Fock aan Emerce toe.

Het reclameplatform richt zich in eerste instantie op Twitterreclame, maar het ligt voor de hand dat Facebook daar op termijn ook aan wordt gekoppeld. Immers, Von Brucken Focks bedrijf Digined was in Nederland ook de eerste die op Facebooks Ads API aansloot. Nu ook op de commerciële API van Twitter.

De bouw aan Soda begon in september 2013 toen Twitter zijn fiat gaf de Nederlandse partner te certificeren. Het wordt gepositioneerd als apart label van Digined. Gebruikers betalen een percentage naar het mediabudget dat ze er spenderen.

“Je kunt analyses draaien op histories die verder teruggaan dan een week, het biedt user management en real time targeting. Anders bij Twitter zelf kun je bij ons ook campagnes specifiek voor desktop of mobiel aanmaken.”

Voor Twitter is dit een volgende stap in het opbouwen van een technisch en commercieel ecosysteem in Nederland. Deze vorm van automatisering geeft het berichtensysteem en de commerciële tweets een steviger fundament in het Nederlandse medialandschap.

Twitter presenteert volgende week dinsdagavond de financiële resultaten over het eerste kwartaal van 2014. Over de laatste drie maanden van 2013 boekte het een omzet van 234 miljoen dollar, een stijging van 116 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond