Deel dit artikel
-

Nederlands Twitter-kantoor wil nog niet vlotten

Twee maanden na de aankondiging dat Twitter een kantoor in Nederland gaat vestigen, staan de posities voor een verkoopmanager en account manager nog steeds open.

Eind februari meldde het hoofd van de Britse afdeling van Twitter dat het bedrijf vanuit Amsterdam met een nieuw team advertenties gaat verkopen aan Nederlandse bedrijven. In Nederland zouden zo’n drie miljoen Twittergebruikers moeten zijn en de markt is volgens het microblog interessant voor Nederlandse adverteerders.

Twitter bedient de Europese markt onder meer vanuit Dublin, Parijs en Madrid, maar wil uitbreiden.

Volgens Wang waren eind februari reeds sollicitatiegesprekken gaande. Maar de advertenties voor de verkoopmanager en account manager voor het kantoor in Amsterdam staan er nog steeds. De country salesdirector gaat ook de woordvoering voor Nederland doen, zo blijkt uit het profiel.

Ook vanuit Twitter wordt bevestigd dat er nog geen ontwikkelingen te melden zijn.

Volgens de Financial Times heeft Twitter inmiddels al wel zijn grootste advertentiedeal ooit gesloten met de Starcom MediaVest Group, onderdeel van Publicis. Het zou gaan om honderden miljoenen dollars voor meerdere jaren. SMG heeft klanten als Procter & Gamble, Walmart, Microsoft en Coca Cola.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond