Deel dit artikel
-

Nederlandse concurrentie voor Criteo

De DQ&A Media Group zal met ingang van januari dank zij een samenwerking met Vizury een volledige dynamic creative re-targeting solution aanbieden via zijn kantoren in Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, Brazilië en Zuid Afrika. Vizury levert de technologie en DQ&A Media Group de implementatie en media-inkoop.

Marktleider op het gebied van dynamic creative re-targeting is tot nu toe het Franse Criteo. Dit bedrijf herkent gedragingen van internet gebruikers en kan op basis daarvan advies geven over welke reclame iemand moet worden getoond. Criteo werkt naar eigen zeggen samen met 300 online uitgevers en 1.000 webwinkels. Zo zet Microsoft de technologie in voor reclames bij MSN, Bing, Hotmail en Messenger.

Het Aziatische Vizury levert bijna dezelfde functionaliteit van ‘dynamic creative re-targeting’. Dat wil zeggen dat er een gerichte online advertentie wordt getoond op grond van vooraf verzamelde data. Op die manier bevat de advertentie precies die gepersonaliseerde elementen die voor die bezoeker relevant zijn.

Display specialist DQ&A Media Group wil met zijn oplossing onder de prijs van Criteo duiken. Directeur Rick van Boekel zegt echter dezelfde kwaliteit te kunnen leveren, zoals een hogere  clickthrough rate in vergelijking met non personalized banners en twee tot vijf keer zo hoge post click conversion ten opzichte van reguliere online campagnes. Nog interessanter is het om deze technologie te gebruiken met een Real Time Bidding-omgeving. “We hanteren een ander business model, namelijk dat van pure perfomance. Een adverteerder rekent dus niet op CPM basis af maar juist op CPA/CPS.”

Dynamic creative re-targeting is volgens Van Boekel vooral interessant om zogenoemde lost prospects, klanten die wel een product in het karretje zetten, maar zich toch bedenken, alsnog over te streep te trekken.

Deel dit bericht

1 Reactie

Serge

Ben benieuwd of adverteerders echt alleen betalen obv CPA, of dat DQ&A gaat sturen op een afgesproken CPA, maar wel gewoon CPM in rekening brengt. Daarnaast had ik hier eigenlijk willen lezen hoe DQ&A betere prestaties gaat realiseren tov Criteo.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond