Deel dit artikel
-

Nederlandse versie Salesforce for Startups gelanceerd

Salesforce introduceerde vandaag in Amsterdam de Nederlandse versie van Salesforce for Startups, een programma dat startende ondernemers voorziet van de middelen die nodig zijn om hun bedrijf te bouwen en te laten groeien. Er zijn gelijk vijftig deelnemers.

De aankondiging werd gedaan tijdens Salesforce World Tour Amsterdam in de RAI, waar zo’n zesduizend partners en gebruikers op zijn afgekomen.

‘Nederland heeft het grootste ecosysteem voor start-ups in Europa’, aldus Neelie Kroes, ambassadeur van StartupDelta, en vanaf mei bestuurder bij Salesforce. ‘Samenwerking tussen start-ups en corporates is essentieel om innovatie te versnellen.’

De startups zijn hoofdzakelijk geselecteerd omdat ze toepassingen voor de cloud ontwikkelen. Liefst met klantgerichte focus, benadrukte CFO Mark Hawkins vanochtend.

Van de vijftig startups werden er concreet drie genoemd: beveiligingsbedrijf Red Tulip Systems, SendCloud (slimme verzending die online retailers verbindt met distributeurs) en Yippie, maker van een winkelapp.

Tegelijkertijd investeert Salesforce Ventures honderd miljoen in Europese startups, waaronder Cloud9 IDE.

Het Salesforce evenement betekende ook de start van Girlsday 2016, een initiatief van VHTO, het landelijk expertisebureau voor meisjes/vrouwen en bèta/techniek. In het kader van Girlsday 2016 zullen tienduizend ‘meiden’ meer dan driehonderd Nederlandse bedrijven bezoeken.

Als onderdeel van de steun aan STEM-projecten (Science, Technology, Engineering & Math) in Nederland, organiseert Salesforce.org ook een CoderDojo; een programmeerclub voor jonge mensen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond