Deel dit artikel
-

Netlog wint Technology Fast50

Een wereldwijde omzetgroei in de afgelopen 5 jaar van ruim 11.000 procent helpt het Belgische Netlog aan de overwinning in de wedstrijd voor het snelst groeiende technologiebedrijf. “We zijn een groeibedrijf. Je boort nieuwe landen en markten aan en dan groei je daar al op. Zelfs in de crisis”, aldus een woordvoerder van Netlog.

De Deloitte Technology Fast50 werd dit jaar voor de tiende keer gehouden. Het was voor het eerst dat ook Belgische bedrijven mochten deelnemen. Netlog wist de eerste prijs in de wacht te slepen met een omzetgroei van 11285 procent.

Vorig jaar ging Albumprinter met de eerste prijs aan de haal. Zij behaalden toen een omzetgroei in de voorgaande 5 jaar van bijna 22.000 procent. Dit jaar kwam de fotoboekleverancier uit op een gemiddelde omzetgroei van 8.820 procent.

Crisis

Netlog weet de crisis het hoofd te bieden. Door nieuwe landen en markten aan te boren wist het bedrijf te groeien. In de bestaande markten daarentegen is de groei ‘niet zo onwaarschijnlijk groot geweest als dat zou zijn geweest zonder de crisis’. "Maar, in de markten waar we al wat rijper zijn, als bijvoorbeeld België en Nederland, kennen we nog steeds groei", aldus de woordvoerder.

De online community, de woordvoerder benadrukt meerdere keren geen sociaal netwerk te zijn, denkt voordeel te halen uit de prijs. "Onze leden kunnen gratis op de site, dat betekent dat je op een andere manier het geld binnen moet zien te halen. Deze prijs kan van pas komen bij het aangaan van samenwerkingen en partnerships van commerciële aard. Het verleent een extra waardering in de markt."

Hyves

De woordvoerder wil niets weten van een concurrentiestrijd met het Nederlandse Hyves. Netlog zou een andere insteek hebben en geen sociaal netwerk, maar een online community zijn. "Bij ons is het gericht op het ontmoeten van gelijkgestemde jongeren, nieuwe vrienden. Bij Hyves gaat het om het connecten met oude vrienden. Netlog is een online communitysite waar fun en entertainment centraal staan."

Wereldwijd kent Netlog iets meer dan 56 miljoen leden. Daar komen een half miljoen nieuwe leden per week bij. Maandelijks komen meer dan 50 miljoen unieke bezoekers langs, goed voor 5 miljard bekeken pagina’s. In 2008 kreeg Netlog de Mashable! Open Web Award voor de beste sociale netwerksite en werd zij door de Vlaamse Overheid uitgeroepen tot de meest beloftevolle onderneming van het jaar.

De derde plek in de Deloitte Fast50 ging naar het Overijsselse Webprint met een omzetgroei van 7975 procent.

Deel dit bericht

5 Reacties

TheDude

"de woordvoerder benadrukt meerdere keren geen sociaal netwerk te zijn" "Onze leden kunnen gratis op de site" Wel een netwerk maar dus niet sociaal :-) 

Rik

Zo zie je maar weer dat Hyves op het wereldtoneel niets voorstelt en dus ook nooit waard kan zijn wat er van wordt beweerd. Wordt er eigenlijk al echt geld mee verdiend?

Bram

Rik, ik denk dat Hyves 3 x zoveel omzet als Netlog…. Ik denk juist dat de strategie van Netlog het uiteindelijk niet gaat halen. Je moet nr. 1 posities hebben in de verschillende landen. Zolang Netlog overal slechts nr. 2,3,4 of erger is gaat er geen geld verdiend worden.

robert

Grappig dat albumprinter, ondanks dat ze 't gehele mangement team recent vervangen hebben, toch nog zo hoog zijn geeindigd! Iemand enig idee waarom Joris (ceo), Roel (coo) en Andre (cfo) eerder dit jaar het veld moesten ruimen?

geen

@Robertde fast 50 geet enkel over omzetgroei (over 5 jaar gezien). ook al heeft een bedrijf in het laatste jaar een zwaar verlies. Men kijkt enkel naar de omzet.Helaas zijn in het verleden ook al enkele "winaars" vlak erna failliet gegaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond