Deel dit artikel
-

Netsociety verandert naam in iProspect

Online Marketingbureau Netsociety rondt de integratie in Dentsu Aegis-dochter iProspect af door diens naam aan te nemen.

Vandaag informeert Netsociety zijn relaties over de naamswijziging die het nu doorvoert. Dit markeert het einde van een proces dat zestien maanden heeft geduurd.

Maurice Pothof: “Omdat we enorm veel belang hechtten aan de culturele integratie van de bedrijven zijn we al die tijd vrij veel naar binnen gericht geweest. Nu treden we weer naar buiten.” De twee andere oprichters met hem, Erik Broekhuis en Koen Koppens, worden klantgerichte directeuren onder iProspectbaas Mark van Dijk. Koen Koppens wordt directeur Technology.

Het nieuwe bedrijf telt 125 medewerkers. Op het moment van de overname zagen de bedrijven elkaar als aanvullend. Netsociety bracht veel in op het gebied zoekmachinemarketing. iProspect was sterker met grafisch georiënteerde internetreclame, ook wel: display.

Pothof: “Afgelopen anderhalf jaar hebben we vooral veel grote transactiegedreven internationale klanten erbij gekregen. Dat is tekenend voor een trend. Steeds meer bedrijven kiezen voor een gecentraliseerde marketingbenadering. Dat betekent enerzijds dat ze van de operationele zaken, zoals het uitvoeren van campagnes, zelf gaan doen. Anderzijds houdt het in dat ze de strategisch-technische zaken uitbesteden aan specialisten.”

Er zijn twee thema’s die komende periode leidend worden, volgens Broekhuis. Niet enkel bij iProspect zelf, maar in de markt in zijn algemeen. “Er zijn maar weinig partijen die echt op zinvolle manier conversie-attributie inzetten en waarde uit de data halen. Een ander thema dat onderbelicht is, is conversie-optimalisatie. Je zou zeggen dat dat een no brainer is, maar dat is het dus niet.” Veel sites zijn nog steeds een compromis tussen wat techniek, marketing en directie denken dat goed is. De data worden niet centraal gesteld. “Je moet testen, testen en nog eens testen.”

iProspect nam Netsociety in november 2012 over. Het bedrijf groeide sindsdien met een à twee medewerkers per maand. Pothof: “De enige beperking in de groei is het kunnen vinden van de juiste mensen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond