Deel dit artikel
-

Nettoverlies van 46 miljoen euro voor Rocket Internet

Onlinebedrijvenbouwer Rocket Internet noteert een nettoverlies van 46 miljoen euro over het afgelopen halfjaar. De waarde van de portfoliobedrijven steeg sinds de beursgang eind 2014 met 3,4 miljard tot zes miljard euro.

Gisteren publiceerde Rocket Internet de financiële cijfers over het afgelopen halfjaar (PDF). De omzet bleef ongeveer gelijk op 71 euro. De waarde wordt echter gecreëerd, bedrijven als HelloFresh, Delivery Hero, Home24, Westwing en de niet-Europese Zalandozusjes uit de Global Fashion Group.

De brutowaarde van de door hen verhandelde waarde steeg in een jaar met 142 procent.

Ondanks deze groeicijfers sloeg de nettowinst van 91 miljoen vorig jaar om in een verlies van 46 miljoen. Topman Oliver Samwer (foto) moest goed uitleggen dat dit voornamelijk door eenmalige lasten kwam en dat de onderliggende winst was gestegen. Beleggers geloofden hem en beloonden het aantal met een stijging die de hele dag duurde.

Over HelloFresh wordt gespeculeerd dat het zo’n internationaal succes is dat het dit jaar nog naar de beurs zou kunnen gaan. Rocket Internet deed daar echter geen uitspraken over. In deze PDF staan veel details over de bedrijfsvoering van HelloFresh.

Foto: DLD Conference (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond