Deel dit artikel
-

New Dutch Wave overspoelt South by Southwest

ZKH Prins Constantijn der Nederlanden, Special Envoy van StartupDelta, opent half maart op South by Southwest in Austin, Texas het New Dutch Wave huis. Daar krijgt Nederlands techtalent de mogelijkheid om zich aan de Amerikaanse markt te presenteren.

Overdag worden Deep Dives gehouden met presentaties, workshops en paneldiscussies over o.a. augmented en VR, inclusief de wereldprimeur van de Sensory Reality Pod van Sensiks en de pre-launch van het AR-boek van Galit Ariel.

Er worden sessies gegeven over Intelligent Future met Artificial Intelligence expert Danijel Bonacic (Dept) en met Beeld en Geluid wordt gekeken naar het gebruik van slimme algoritmes om (muziek)hits te voorspellen. Jouke Vuurmans (MediaMonks New York), Japie Stoppelenburg (Dept), Arne Koefoed (WINK) en Justin Bolognino (META.IS) komen spreken over (experience)design en creativiteit.

Daarnaast wordt het huis gebruikt voor korte talkshow-interviews met Nederlandse SXSW-deelnemers waaronder Kim Dingler van Talpa en organiseert ThingsCon Amsterdam een Salon rond IoT en de nieuwe interfaces gecureerd door Iskander Smit van Info.nl.

Vijftien geselecteerde Nederlandse startups zullen zich op diverse plenaire podia presenteren. In het New Dutch Wave huis wordt een pitchcompetitie gehouden voor een gezelschap van internationale investeerders en incubators. Er worden workshops georganiseerd rondom Tech for Good en onder leiding van What Design Can Do komt het gebruik van tech-innovaties bij duurzaamheidsvraagstukken aan bod. Tevens geven TNO, Angry Bytes en 24i een live demonstratie over technologieën met betrekking tot sportuitzendingen.

Aan het eind van de middag ligt de nadruk op creatieve showcases, muzikale performances, kunst, design en film onder de noemer Creativity Rules The Wave. Diverse interactieve installaties van o.a. MediaMonks, Next Nature Network en Halal zullen te zien zijn.

Startups zoals Minibrew, Bynder, Sensiks, Beer in a Box en A-Boss verzorgen productdemonstraties, en de winnaars van de SXSW-voucherregeling van het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie krijgen de gelegenheid hun werk tentoon te stellen. Op woensdagmiddag 15 maart wordt de Dutch Impact Party gehouden, met optredens van Jennie Lena, Klyne, Michael Prins, MICH, St. Tropez en Drive Like Maria.

New Dutch Wave is opgericht door het consortium Corrino Media Group, WINK en Enterprise Summit in samenwerking met iMMovator, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Creative Holland, StartupDelta, Buma Cultuur, Amsterdam Trade, amsterdam inbusiness, Rotterdam Partners en de Gemeente Den Haag. Ook zijn Dutch Digital Agencies (DDA), innogy essent, Formnation, Adformatie, Dept, Edenspiekerman, SuperHeroes en Hup partners van New Dutch Wave.

De New Dutch Wave is aanwezig van 12 t/m 15 maart in de nabij 6th Street gelegen Clubs Barbarella & Swan Dive.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond