Deel dit artikel
-

Nieuwe banner houdt shoppers op site van uitgever

Een nieuw soort banner zorgt ervoor dat de bezoeker van een website niet meer hoeft weg te klikken van die site om een online aankoop te doen. Redactie en commercie worden zo heel dicht bij elkaar gebracht.

Het nieuwe format komt uit de koker van Senanga. Rutger van Zuidam spreekt liever over ‘een shoplet’. “Het is nu zo dat uitgevers en bloggers nauwelijks profiteren van de snelle groei van e-commerce. Een klik op een reguliere banner brengt hun publiek naar de site van een webwinkel. Onze shoplet zorgt ervoor dat die bezoeker de site niet verlaat.”

Bol.com is met een advertorial op AD.nl een van de eerste gebruikers. Vandaag ging een campagne van 9 Straatjes Online live op I Love Fashion News. Van Zuidam: “We zijn net live en werken met een kleine twintig webshops.”

Welk verdienmodel de uitgever hanteert, hangt van de wens van de adverteerder af. Zowel cps als cpm zijn mogelijk.

Van Zuidam: “De conversies van een shoplet zijn hoger dan bij een normale bannercampagne. Tussen de vijf en twintig procent van de sitebezoekers klikt gemiddeld op de shoplet.”

De ondernemer is bezig zijn product bekend te maken bij uitgevers en mediabureaus.

Foto: Anne Worner (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond