Deel dit artikel
-

Nieuwe bezorg-app restaurants naar Nederland

Een nieuwe app om eten thuis te laten bezorgen gaat na de zomervakantie live. Hungr is anders dan andere besteldiensten, omdat de gebruiker geen restaurant hoeft te kiezen. Enkel het eten dat hij wil.

De eerste dertig restaurants uit Amsterdam die thuisbezorgen zijn al aangesloten op Hungr. Rasmus Wolff voert verder nog gesprekken met eigenaren in Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Groningen. “We gaan live met dekking in Nederlands grootste steden.”

Voor het einde van de maandag hoopt hij in zijn thuisstad Berlijn van start te gaan. De laatste voorbereiding daartoe worden nu getroffen. Nederland en Berlijn zijn proefstedengebieden. De ervaringen die daar worden opgedaan worden verwerkt om het systeem klaar te maken voor Europese en wereldwijde uitrol. “Over drie tot vijf jaar zitten we van Tokio tot New York en alles daar tussen.”

Hungr is anders dan andere bestel- en bezorgdiensten. Allereerst is er geen site waarop de gebruiker kan bestellen. Enkel een app. Bij opstarten moet de gebruiker eerst aangeven wat hij wil eten. Vervolgens krijgt hij drie tot vijf restaurants te zien die zijn gewenste menu kunnen leveren. De klant kan kiezen voor bijvoorbeeld het goedkoopste, best beoordeelde of dichtstbijzijnde restaurant. Voor de ratings kijkt Wolff naar de cijfers op reviewsites.

“De bezorgsites van nu zijn niet met hun tijd meegegaan. Het is alsof ze in het jaar 2000 leven terwijl de consument in 2015 zit. Mensen nu meestal voor het restaurant dat ze toch al kennen en vrezen de risico’s van het uitproberen van een andere bezorger. Wij tonen alleen de beste restaurants. Als de beoordeling te laag is, halen we ze uit ons systeem.”

Wolff maakte pas bekend dat zijn bedrijf een half miljoen euro heeft opgehaald bij particuliere investeerders. Onder hen Laurens Groenendijk. Hij stond aan de basis van Just-Eat in Nederland en kent Wolff van hun samenwerking daar.

Restaurants die op Hungr willen aansluiten, hoeven enkel software op hun computer te installeren om orders te kunnen ontvangen. Ze betalen tien procent commissie per opdracht die ze krijgen aangedragen.

De Nederlandse marketing is in handen van Martijn Suister, ook een oud-medewerker van Just-Eat.

Foto: Kurman Communications (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

mdobro

“Nederland en Berlijn zijn proefsteden?”

Zou hij het dorpje Nederland in Overijssel bedoelen? ;>)

Erwin Boogert

::kucht::

Benja

“Wij tonen alleen de beste restaurants”. Ik ben bang dat mijn favoriete alles voor 5-euro pizza bezorger er dan niet in komt! 🙂

naam

“Mensen nu meestal voor het restaurant dat ze toch al kennen”
ehm… ja. Lekker getypt zeg, in een ‘nieuws’-bericht op een site die klaarblijkelijk alleen bedoeld is voor de revenue/marketingcrap/seo|sea|andere misselijkmakende ‘onmisbaarheden’

‘laten we een app bouwen die let op ratings’ -> weet je net de markt te bereiken die belangrijk vind wat een ander lekker vindt. Beetje sneu dat ze niet eensch de ‘kijk eens wat ik eet’-pics die nog immer het internet flooden meenemen.

geen wonder dat just-eat ook bagger is

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond