Deel dit artikel
-

Nieuwe online marketingtool maakt lokale invulling landelijke campagnes real-time mogelijk

Technologieontwikkelaar Adcombi en digital advertising agency Marqeting lanceren naar eigen zeggen de eerste marketingtool waarmee landelijke online reclamecampagnes op maat kunnen worden ingericht op lokaal niveau.

Adverteerders met meerdere vestigingen in het land rollen met Multi-Advertising een centraal ingerichte online campagne uit. Voor elke individuele vestiging – bijvoorbeeld een franchisenemer of dealer – kan daar vervolgens een lokale campagne aan worden toegevoegd, bijvoorbeeld naar aanleiding van kortingsacties, speciale aanbiedingen of de lancering van een specifiek product.

Tot op heden moesten ondernemingen voor iedere lokale vestiging een aparte online campagne uitrollen, wat niet altijd handig is. Zo wil een ondernemer in Laren zijn doelgroep net iets anders aanspreken dan een ondernemer in Hoogeveen, ook al wordt hetzelfde product aangeboden.

Resultaten van zowel de landelijke als de lokale campagnes – bijvoorbeeld het aantal kliks op de onlinebanner – zijn real time inzichtelijk, waardoor lokale adverteerders direct via een speciaal ontwikkelde en gebruiksvriendelijke interface hun campagne kunnen optimaliseren.

Adcombi en Marqeting bundelden de krachten bij de ontwikkeling van Multi-Advertising. Beide bureaus werden opgericht door Gerrit Reinders en Dirk Brand.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond