Deel dit artikel
-

Nieuwe zoekmachine Producten.nl toont bezorgopties last mile

De nieuwe zoekmachine Producten.nl wil een positie op de zoekmarkt inpikken door webwinkelend publiek te informeren over wanneer ze hun beoogde aankoop thuis kunnen verwachten.

Daarom toont het bij de zoekresultaten naar een bepaald product welke vervoerder het wanneer aan de voordeur kan brengen. Op basis van die logistieke optie, de ontvangst van het pakket, kan de consument bepalen bij welke webshop hij zijn boodschappen wil doen.

De mensen achter Producten.nl zijn niet onbekend met e-commerce, productinformatie en search. De site is namelijk gebouwd door de mensen achter Voradius, de zoekmachine die weet welke winkel in de fysieke omgeving welke producten verkoopt.

Directeur Jop Houben: “Vorig jaar hebben we Voradius’ informatie over offline beschikbaarheid van producten op Kieskeurig.nl laten zien. Daar hebben we gemerkt dat consumenten meer informatie, keuze, willen over de bezorgoptie na hun online bestelling. Daarom positioneren we Producten.nl naast Voradius.”

Er zal geen grote publiekscampagne worden gevoerd om de interesse van de Nederlandse shopper aan te wakkeren. Houben hoopt dat de aandacht organisch, via SEO-optimalisatie, naar zijn zoekmachine toestroomt.

Geld verdienen doet de zoekmachine met affiliatedeals met de aangesloten webshops. Er zijn 700 webshops aangesloten, samen goed voor 2,5 miljoen producten. Driekwart van hen heeft een affiliateprogramma dat Producten.nl een commissie geeft voor iedere aangebrachte transactie.

“In de zoekresultaten hebben we een tijdvakchecker ingebouwd. Per postcode kun je zien wanneer de bezorger langskomt.” De site toont alle 5.500 in Nederland bekende afhaallocaties van de postbestellers PostNL, DPD, DHL en UPS

Foto: Lemuel Cantos (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Felix

Als ze de pagina’s willen laten indexeren moeten ze toch eerst de meta robots aanpassen 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond