Deel dit artikel
-

NLziet lanceert eerste ‘verticale commercial’

NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.

Door de opkomst van Snapchat, Meerkat en Pericsope worden verticale video’s steeds vaker gemeengoed op mobiel. In reclamecampagnes blijft dit formaat echter nog ongebruikt. “Op internet zijn hele websites gewijd aan dit fenomeen, dat nog steeds onacceptabel wordt gevonden,” zegt  Rik Heijmen van KOKORO, dat tekende voor de creatieve strategie, concept en creatie van de campagne. “Mediagebruik van consumenten verandert sneller dan bureaus en adverteerders kunnen bijbenen. Reclamemakers kunnen dat omarmen, of ertegen in verweer gaan.”

Verantwoordelijk voor de campagne

NLziet
Managing Director: Niels Baas
MarCom adviseur: Jolanda Smit

KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Concept: Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet
Project: Annette Menheere, Valery Story
Regisseur: Olaf van Gerwen (Caviar)
Producent: Rogier Dorant (Caviar)
Productie manager: Marit Groenenboom (Caviar)
Animatie, postproduction: STORM
Sound, muziek: Soundcircus

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond