Deel dit artikel
-

Noorse Opera lijft advertentiebedrijven in

De Noorse maker van browsersoftware Opera heeft twee mobiele advertentienetwerken ingelijfd, in eerste instantie ter versterking van zijn eigen diensten.

Het gaat om Mobile Theory en het Engelse 4th Screen Advertising. De uitdaging zit hem in het bereik van de mobiele browser die draait onder iOS, Android, BlackBerry, Java en Symbian.

Aangezien deze software veelal gratis is voor gebruikt, zoekt het bedrijf manieren om inkomsten te genereren. Opera claimt 160 miljoen maandelijkse gebruikers die 100 miljard webpagina’s raadplegen. Het bedrijf zegt 200 miljoen aan omzet te hebben gegenereerd voor website-exploitanten.

Mobile Theory is gevestigd in San Francisco, en heeft kantoren in New York City, Chicago, Los Angeles en Seattle.

4th Screen Advertising richt zich vanuit Londen op Europa. Klanten waren in het verleden McDonalds, Qantas, 20th Century Fox, Telstra en Spreets.

Twee jaar geleden kocht Opera ook al eens AdMarvel, gespecialiseerd in advertentie-optimalisatie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond